מ-5 יוצאים 3

מינוי דיינים: אלו חמשת המועמדים החסידיים המובילים

לקראת כינוס הוועדה למינוי דיינים בעוד כחודש וחצי, "כיכר השבת" ממפה את חמשת המועמדים החסידיים המובילים, מתוכם צפויים להיבחר רק שלושה לתפקיד הנחשק (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כינוס הוועדה למינוי דיינים. ארכיון (באדיבות המצלם)

הוועדה למינוי דיינים צפויה להתכנס ביום רביעי, י"ח באלול, ולאשר את מינויים של 18 דיינים חדשים שיכהנו בבתי הדין האזוריים.

המינויים צפויים להיות על פי חלוקה פוליטית קבועה - שליש לכל מגזר, שישה דיינים ספרדים המזוהים עם ש"ס, שישה דיינים אשכנזים המזוהים עם יהדות התורה ושישה דיינים דתיים המזוהים עם 'הבית היהודי'.

בעבר, הדיינים שהתמנו מטעם קיהדות התורהק, היו מזוהים באופן בולט עם ההנהגה הרוחנית של 'דגל התורה', בוגרי ישיבות ליטאיות, אולם בשנים האחרונות חל שינוי בעקבות כניסתו של ח"כ ישראל אייכלר לכהן כחבר בוועדה.

אייכלר, הוביל מהלך מתוך הסכמה לפיו השליש האשכנזי יחולק 50:50 בין החסידים לליטאים, כך שימונו גם דיינים חסידיים המזוהים עם 'אגודת ישראל'.

אייכלר אמנם פרש מחברותו בוועדה לטובת רוטציה עם ח"כ יואב בן צור מש"ס, מה שלכאורה גורע מכוח החסידים, אולם עדיין ההערכה הינה שהסיכום לשוויון יישמר, הן מאחר והרב הראשי, הגאון רבי דוד לאו, מעדיף שתישאר הנוסחה הקיימת והן בשל כח הווטו של סגן השר יעקב ליצמן, שיכול להשפיע על יו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ לא לכנס את הוועדה.

כעת השאלה הגורלית הינה מי הדיינים החסידיים שיובאו בפני חברי הוועדה וייבחרו על ידם לכהונה הנחשקת, כאשר מתוך חמישה מועמדים בולטים, ייבחרו רק שלושה.

נכון לעכשיו השמות החזקים הם הדיין הרב משה שור (גור), שיש לגביו קונצנזוס ומי שפועל רבות לבחירתו הינו עו"ד אשר אקסלרוד הנחשב לבעל משקל והשפעה בקרב חברי הוועדה. "המינוי של הרב שור סגור ונעול ומחכים רק לחותמת רשמית", אומר ל"כיכר השבת" גורם המצוי בפרטים.

מועמד נוסף הוא הרב שלמה מקובר (אלכסנדר), כאשר מועמדותו נחשבת לאהודה על סגן השר ליצמן. "מדובר בתלמיד חכם, איש יודע ספר, שמקומו הטבעי הוא בעולם הדיינות. יש לו סיכויים רבים מאוד", מעריכים גורמים פוליטיים.

מועמד בולט נוסף הינו הרב משה שוורץ (סערט ויז'ניץ), חתן האדמו"ר מסאוורען זצ"ל, שהיה חבר בית הדין בירושלים. "הוא מקורב לרבי מויזנ'יץ ולעוד מגדולי ישראל, כאשר רבים ממקורבי בתי גדולי האדמו"רים פועלים בעבור מועמדותו", מציינים הגורמים.

שני מועמדים נוספים הינם הרב צבי בוקשפן (קרלין), הבן של המשב"ק עבורו פועלים לא מעט חסידי קרלין החברים במפלגת הליכוד, וכן הרב שלמה נחשוני, חתנו של הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, שנחשב גם לדמות מקושרת מאוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר