נתונים מטרידים

חברת אגד מזלזלת בנוסעים החרדים בתחבורה בירושלים

מצב התחבורה בקווי האוטובוס של אגד בירושלים בכי רע ועכשיו רואים את זה גם במספרים. על פי דו"ח משרד התחבורה נסיעות רבות לא מתבצעות כלל. אגד בתגובה: בגלל ההפגנות (תחבורה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
אוטובוס ירושלמי עמוס לעייפה (צילום: כיכר השבת)

מחכים יותר מידי זמן בתחנת האוטובוס בירושלים? הרבה מעבר לזמן הצפוי? אתם לא לבד. על פי דו"ח של משרד התחבורה אחוז הנסיעות שהיו אמורות להתקיים אך לא בוצעו מסיבה זו או אחרת גבוה במיוחד. הרבה מעבר למה שמותר ברישיון משרד התחבורה.

הקווים בירושלים הפכו לעמוסים במיוחד, פעמים רבות האוטובוסים פשוט לא יוצאים והחברה "מדלגת" את אחד הקווים שהופך באופן טבעי לעמוס במיוחד, לא נוח בעליל ויוצר בעיות רבות נוספות לנוסעים האומללים. ניתן לראות אוטובוסים עמוסים במיוחד הרבה מעל המותר, במיוחד בקווים המגיעים לשכונות החרדיות שהופכים בחלק משעות היום לבלתי נסבל.

הסובלים המרכזיים הם הנוסעים החרדים שאחוז הנסיעות שמתבטל בקווים לשכונות החרדיות גבוה במיוחד. על פי הנתונים של משרד התחבורה, קו 72 לדוגמא, הנוסע מרמות לגילה ובכיוון ההפוך, סובל מ-7.9 אחוז ביטולים, כמעט 300 נסיעות שלא בוצעו רק בחודש מאי. קו 74 הנוסע מהר נוף להר חומה ובכיוון ההפוך סובל מ-238 נסיעות שלא יצאו בחודש מאי וזה עוד כלום לעומת קו 3 לכותל המערבי שיותר מ-12% מהנסיעות שלו בוטלו.

חלק מהדו"ח המרגיז

לא מדובר בחודש חריג, בדו"ח ניתן לראות שהנתונים דומים ואף גבוהים יותר בראייה שנתית, החל מתחילת שנת 2018.

תושבי ירושלים מתנחמים בכך שכבר בחודשים הקרובים יפורסמו מכרזים להפעלת כ-50% מקווי התחבורה הציבורית בירושלים, מדובר בכ-80 קווים המסיעים כ-60 מיליון נוסעים בשנה שכעת שעד כה היו שייכים לתאגיד הענק וכעת יוצאו למכרז. לתושבים הסובלים לא נותר אלא לקוות שהמפעיל החדש יעמוד בתנאי המכרז והרישיון ויוציא את האוטובוסים הנדרשים.

אגד: בגלל הפגנות החרדים

מאגד נמסר בתגובה: "מאפייני התחבורה בירושלים הם מאתגרים ומושפעים באופן תדיר מהפגנות, חסימות כבישים, אירועים קהילתיים, ביקורי אח״מים, אירועים בטחונים, הפרות סדר, אירועים ציבוריים, ועוד. לכל אלה השפעה מהותית על הגעת הקווים בזמן לתחנות הביניים. בנוסף, יש לציין כי בסוף שנת 2017 נקלעו נהגי אגד בעל כורחם להפגנות הרבות על רקע המחאה נגד חוק הגיוס ואף נאלצו להתמודד עם סיטואציות מסכנות חיים, כגון: חסימת אוטובוסים, פגיעה באוטובוסים ובנהגים עצמם.

נוסף לכך, קיים מחסור חריף ומתמשך של כ- 3,500 נהגים בתחבורה הציבורית כולה ובכלל זה באגד.

למרות המאמצים הרבים שאגד עושה בנושא, לרבות ניוד עשרות נהגים מדי יום מרחבי הארץ אל ירושלים לצורך תיגבור ההפעלה של קווי השירות בעיר, אנו סבורים כי,ראוי לפעול כדי לתת עדיפות לתחבורה הציבורית בירושלים , לרבות פתיחה של נתיבי תחבורה ציבורית ואכיפה משמעותית בהם, באופן שיאפשר להיטיב את השירות למשתמשי התחבורה הציבורית בעיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר