סערת חוק הלאום

דגלים שחורים הונפו במליאת הכנסת • צפו

בשמאל רותחים מזעם על חוק הלאום שנידון בכנסת לקראת אישור סופי, וכמה מהם נקטו בצעדי מחאה קיצוניים; ביהדות התורה הדיין לא הגיעו לנוסח מוסכם גם על אייכלר • צפו במהומה (חדשות)

ישי כהן וישראל כהן | כיכר השבת |
צפו במהומה (באדיבות המצלם)

בשעה זו (רביעי) נועדים בלשכתו של השר יריב לוין (ליכוד) בכנסת, הח"כים אורי מקלב וישראל אייכלר, בניסיון להגיע להבנות על נוסח חוק לאום שאייכלר יוכל לתמוך בו בהצבעה היום.

לפני כן התכנסו חברי סיעת יהדות התורה לישיבה משותפת, בה אייכלר טען כי יש לשנות סעיפים שעלולים לפגוע בסטטוס קוו, וכי במצב הנוכחי לא ניתן לדעתו לתמוך בחוק.

גם ח"כ אבי דיכטר, יוזם החוק, נפגש עם אייכלר וניסה לשכנע אותו, אך לא הצליח: הח"כ הבעלזאי נותר עיקש בעמדתו.

כאמור בשעה זו מנסים הצדדים לגבש פתרון שיאפשר את תמיכת כל חברי הכנסת של יהדות התורה בחוק הלאום, כשקולו של אייכלר משמעותי לאחר ההימנעות הצפויה של ח"כ בני בגין מהליכוד וכן התנגדות חברי הכנסת הדרוזים.

בתוך כך, יו"ר 'הרשימה המשותפת' ח"כ איימן עודה הניף היום בד שחור בעת נאומו מעל הדוכן במליאה, כאות קלון לדבריו על "חוק הלאום הגזעני" שכעת נערך הדיון לקראת אישורו הסופי.

מיד כשביצע את אקט המחאה החריג הזה, זינקו לעברו סדרני הכנסת והרחיקו אותו מאולם המליאה.

כמו כן, קבוצה של פעילים מתנועת 'שלום עכשיו', שישבה ביציע העיתונאים בכנסת, הניפו דגל שחור, במהלך נאומה של חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ), בה הם תומכים.

שקד מורג, מנכ"לית ארגון השמאל, אמרה לאחר מכן: "אני גאה בפעילים שלנו שלקחו סיכון והגיעו היום לכנסת כדי להעביר מסר חד וברור - חוק הלאום הוא כתם שחור על הדמוקרטיה הישראלית. זהו ניסיון דורסני ומכוער של ממשלה גזענית להפלות ולהדיר את כל מי שלא נראה לה".

עיקר הכעס בצד השמאלי של המפה הפוליטית יצא כידוע על הסעיפים בחוק המציבים לדעתם את האוכלוסייה הערבית בעמדה נחותה ביחס ליהודים במדינת ישראל.

המחאה של עודה (מתוך ערוץ הכנסת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר