טרגדיה בבית שמש

שבעה יתומים: הגאון רבי ישראל שטייר זצ"ל

בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים הלך לעולמו רבי ישראל שטייר זצ"ל, מחשובי חסידי גור בבית שמש ובעל הוראה על כל חלקי השולחן ערוך , הותיר אחריו אלמנה ושבעה יתומים (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי ישראל שטייר זצ"ל, (צילום: באדיבות המצלם )

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של האברך הגאון רבי ישראל שטייר זצ"ל, מחשובי אברכי חסידי גור בבית שמש.

המנוח נולד לפני 39 שנה לאביו הרה"ח ר' ברוך שטייר, מחשובי חסידי גור בבני ברק, ולאמו בת הרה"ח המפורסם ר' יעקב משה שטיפנהולץ, מזקני החסידים וממקימי הישוב 'בני ראם' על שמו של האמרי אמת זצוק"ל.

המנוח למד בישיבות גור ועלה במעלות התורה והחסידות ונודע לבחור שהתורה שגורה בפיו. כשהגיע לפרקו נישא לבת הרה"ח ר' יעקב פריזנט מירושלים ועברו להתגורר בבית שמש ואז החל ללמוד בכולל לדיינות הישר והטוב והתעטר בנזר הרבנות.

הרב שטייר הוציא 'היתר הוראה' על כל חלקי השולחן ערוך ובפרט נודע כבקי בחלק 'חושן משפט', ורבים מצאו בו פינה שאפשר לבא ולהתייעץ ולקבל דעת תורה ודעת חכמה בדיני חושן משפט הסבוכים ביותר.

לפני שלש שנים התבשר הרב ישראל כי בגופו נמצאה המחלה האיומה, במשך שנתיים הצליח לשמור את זה אצלו כדי לא לגרום עגמת נפש לסובביו ואפילו להוריו אבל לאחר שהתייסר ביסורים ונפל למשכב נודע לכולם על גבורתו שבמשך שנתיים סבל וקבל את יסוריו בדומיה על מנת לא להזדקק לטובות של אחרים.

במשך השנה האחרונה סבל יסורים קשים ומרים וקבל אותם באמונה ואפילו ידידיו ומכריו למדו מוסר מהגבורה של עובד ה' בכל מאודו שככל שהיסורים גברו עליו כך האמונה התחזקה יותר. בחודש סיון האחרון עוד הספיק לשמחתו לחגוג את שמחת נישואי בתו הראשונה ומיד לאחר מכן נפל למשכבו האחרונה שממנו לדאבון לב לא קם.

הותיר אחריו את אלמנתו תחי' ו7 ילדים קטנים מתוכם ילד קטן בן שנתיים וחצי. ההלויה תצא הבוקר מבית החסידים דגור שבו התפלל ברח רבי יהושע בבית שמש לעבר בית הקברות בבית שמש .

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר