בית שמש

'דגל התורה' דורשת את המועצה הדתית; נציגיה התפטרו

בעוד 'דגל התורה' דורשת - במסגרת המשא ומתן עם ראש העיר משה אבוטבול - שליטה במועצה הדתית, נציגה התפטר לאחר קיצוץ במשכורתו ונציג נוסף התפטר במחאה (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
עיריית בית שמש (צילום: Yaakov Lederman/FLASH90)

סערה ב'דגל התורה' בבית שמש: בשיאו של המו"מ הקואליציוני בין המפלגה הליטאית לראש העיר משה אבוטבול, כשאחת הדרישות המרכזיות של המפלגה היא שליטה במועצה הדתית, נציג דגל התורה התפטר ונציג נוסף התפטר במחאה.

הכל החל עם מינויו של חשב חדש למועצה הדתית, אפרים סיני, שהחליט להוציא את המועצה לתכנית הבראה במהלכה בוצעו קיצוצים רבים בשכר העובדים, אלא שאז קוצצה משכורתו של איש דגל התורה, מ"ו.

במודעה שהוציא יו"ר המועצה הדתית נכתב: "לאור החלטתו של החשב למועצה הדתית מר אפרים סיני, אודות אחראי חלקת חרדים הרב מ"ו שהיה מקבל את שכרו לכל חודש מהמועצה הדתית ע"י הוצאת חשבונית עבורה, וכעת לאור ההתייעלות התקציבית נתבקש לקבל את שכרו עבור כל לוויה בסך של 500 ש"ח ולא בשכר חודשי".

עוד הוסיף: "אדגיש שבנוסף לרב מ"ו וכצעד כולל של תכניות ההבראה צומצמו עוד מספר נותני שירות והדבר לא בגדר תקדים או מהלך בודד. הרב מ"ו בחר שלא לקבל את הצעתו של החשב ולא להמשיך בעבודתו, לכן אני קורא לרבנים שליט"א למצוא את מי שיחפצי על מנת שיהיה אחראי על החלקה הנ"ל בתשלום נקודתי עבור כל לוויה כפי דרישתו של החשב".

אלא שנציג 'דגל' עצמו טען כי לא היו דברים מעולם וכי הוא פוטר לאור חילוקי דעות הלכתיות.

לדבריו, "עוד קודם לתכנית ההבראה, התרחש ויכוח מר אחרי ניסיון לקבור אדם בחלקת החרדים בשינוי מהמנהגים הנהוגים בחלקה ובניגוד להחלטת הרבנים, ומשנתקל היו"ר בסירוב ממני הודיע יו"ר המועצה כי הוא יפטר אותי לאלתר".

"משום מה", הוא מוסיף, "יומיים לאחר מכן התקבל מכתב לשינוי תנאי העסקה כאמור והכל מטעם החשב".

לדבריו, "הניסיון להציג את העניין כבעיה כלכלית, הוא מס שפתיים בלבד ותרגיל נבזה כהמשך לשיטה לבזות את תושבי העיר החרדים ולא לספק להם את השירות המינימאלי כנדרש".

בכך לא הסתיימה העלילה, נציג נוסף המזוהה עם דגל התורה – אברהם פיין, החליט להתפטר מהמועצה הדתית במחאה על ההתנהלות מול חברו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר