5 שנים לפיגוע • איך לא נשכח?!

התמודדות עם טראומת פיגוע: בהר נוף זוכרים אחרת!

אין מי שלא זוכר את הרגע שבו החלו השמועות להגיע: "פיגוע בהר נוף", "מחבלים בבית הכנסת", "הרוגים ופצועים". אך מששקטו הרוחות, החליטו התושבים, כי 'הר נוף תזכור אחרת' (מקודם)

הר נוף זוכרת, אך זוכרת אחרת!! (צילום: עולם ומלואו/שלומי כהן)

היו אלו דקות נוראיות שלעולם לא נשכח, את הסירנות המייבבות, את עשרות האמבולנסים וכוחות המשטרה שדהרו להם בשכונה השקטה. ההלם, ההלוויות, הכאב הנורא, והיתמות שמילאו את השכונה ובעצם את ליבות כל עם ישראל.

באותם ימים רגשה כל המדינה מהמראות המזעזעים מחד, ומתחושת השותפות מאידך עת הופיעו תושבי השכונה החרדית בראשות רבם בלוויית ההרוג הדרוזי השוטר זידאן סאייף שלחם בחירוף נפש להצלת המתפללים מהפורעים הערביים.

ביקור גומלין של ראשי העדה הדרוזית בבית רב הקהילה בהר נוף

באותם ימי שבר, בתוך ים ההמולה והכאב, החליטו תושבי הר נוף כי את זכר הנפטרים שומה על כולם לזכור, אך לא זכרון בעלמא, כל יהודי אשר מתגורר בקרבת הנפטרים לא יכול להמשיך את סדר יומו כפי שנהג עד עתה, הר נוף שלפני אינה יכולה להמשיך ולהיות אותה הר נוף גם אחרי, הוחלט על הקמת מקום תורה שישמש כבית לכל החפץ לעסוק בתורה.

באותו מקום שבו גדעו המרצחים את חייהם של קדושינו. שם באותו מקום, הוקם כולל עטרת קדושים - כמגדלור רוחני לסביבה.

אך אין זה כולל אברכים רגיל, אלא זהו בעצם בית רוחני לרבים מתושבי השכונה, חלקם הלומדים במשך כל היום ותורתם אומנותם, וחלקם בעלי בתים העמלים לפרנסתם וקובעים עיתים לתורה, הוגים ולומדים יחד בתורה במסגרות לימוד שונות לאורך כל היום כולו. אברכי השכונה לומדים יחד עם בעלי הבתים, בעיון או בהלכה, במוסר ובמחשבה, כל אשר ליבו חפץ מוצא את מקומו בכולל 'עטרת קדושים'.

ואכן הר נוף השתנתה, לפתע קם וניצב על רגליו אותו מקום בו ניסו המרצחים לגדוע את הקול קול יעקב, שם גבר קול התורה ונישא בפי כל.

בשנים האחרונות יצאו תושבי הר נוף כולה, יחד למסע שותפות למען העמדת מקום התורה לזכר הקדושים הי"ד, כי כולם חשו שלמען זכר הקדושים ראוי לקיים מקום תורה כזה הפתוח לכלל תושבי השכונה, כך גם השנה.

והשנה אף התחדש דבר...

לתמיכה במקום תורה זה, ולסיוע, כנסו לדף הקמפיין ותרמו את חלקכם לזכר הקדושים>>

אחד ממתפללי בית הכנסת בו אירע הפיגוע בעומדו בתפילות ימים נוראים אשר חלפו לא מכבר, עת נישאו בפי כל השורות המזעזעות -"עשה למען הרוגים על שם קודשך" אשר נאמרים מאז הפיגוע בחיל וברעדה בתוככי בנין הדמים של בית הכנסת, פרט על נימי ליבו הפצוע והלחין שיר מרטיט על מילים אלו לעלוי נשמת הקדושים, אשר מבטא את רגשות רבים, כי אירוע טרגי כזה אסור שישכח מלב...
כשהגיע הלחן המרגש אל שולחנו של המלחין והמעבד אלי לאופר, הרגיש גם הוא כי דברים היוצאים מהלב נכנסים אל הלב וכי רגשי המיה אלו ראויים לביצוע אשר יתן גם הוא את חלקו במילים העוצמתיות.
לצורך זה פנה אלי לאופר לידידו בעל המנגן ר' מאיר גפני הנודע בשירתו הייחודית שבדרך קבע משמחת לבבות בחתונות ושמחות בקרב עולם הישיבות, שיבוא כעת להרעיד לבבות השומעים בקולו הבוקע רקיעים.
כך יצאה הפקה זו לאויר העולם לא לפני שגם טובי הנגנים ואנשי המקצוע גוייסו , ואף קליפ מילים הופק ע"י רותי פרידליס.

לתמיכה במקום תורה זה, ולסיוע, כנסו לדף הקמפיין ותרמו את חלקכם לזכר הקדושים>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר