"ביטול תורה שמזעזע כל לב"

ישיבת 'חברון' מגיבה למרד: "כל ועד א' יעבור מבחן מחדש"

המרד ב"חברון" מביא את ראשי הישיבה לצעד חסר תקדים: כל תלמידי ועד א' ייאלצו לעבור מבחנים מחדש - לאחריהן יוחלט מי ימשיך ללמוד בישיבה. "ביטלו תורה דרבים, דבר שמזעזע כל לב" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: בעקבות המרד בישיבת חברון, שלחו ראשי הישיבה לכל בחורי וועד א׳ מכתב מיוחד, בו הם קוראים להם להיבחן מחדש - כאשר ללא זה, לא יוכלו לשוב לספסל הלימודים לשנה הבאה לוועד שני.

"כאשר ראינו בבלע את הקודש כשלהוותינו הורמה יד בבית מדרשנו בנוראות ביטול תורה דברים וביטול בית המדרש ובחילול השם נורא ואיום. ברי לנו כי רק מיעוט שהסיתו גררו את הציבור אך חילול ה׳ ובפגיעה בישיבה הקדושה ובצורתה כיסודות שהנחילו לנו רבותינו מצוקי ארץ מחייבים אותנו להביע את כאבנו וצערנו".

ראשי הישיבה כותבים כי "חובה על כל אחד ואחד לתקן את אשר עוות ולדאוג לקידוש שם שמיים ולהרמת כבוד התורה אשר חולל וכבוד הישיבה אשר נרמס".

"וביותר דווה לבנו על כי בחורים אשר נכנסו זה מכבר לישיבה ומרדו ברבותיהם וביטלו תורה דרבים דבר אשר מזעזע כל לב".

מכתב ראשי הישיבה

"לפיכך", קובעים ראשי הישיבה, "הננו להודיע כי כל בני וועד א׳ המתעתדים לעלות לוועד שני עליהם לעבור תהליך קבלה מחודשת לישיבה ובלי להתקבל מחדש לא יוכלו לשוב לישיבה. והננו מצרפים את דברי מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי על הדברים החמורים שנעשו בישיבה".

מדברי הגר"ח קנייבסקי שהובאו במכתב: "הדברים חמורים מאד והרבה גופי תורה חיללו רח"ל וצריך תיקון גדול וכבר אחז"ל החולק על ישיבתו של רבו גורם לשכינה שתסתלק מישראל יה"ר שנזכה לתקן את אשר עוותו ולראות בבניין בית הבחירה בב"א".

על החתום, ראשי הישיבה הגאונים הגדולים רבי דוד כהן, רבי משה מרדכי פרבשטיין רבי שלמה כץ והרב יוסף חברוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר