אינטרנט ללא הפסקה:

יותר ויותר משפחות באלעד, בני ברק ומאה שערים מכניסות אינטרנט הביתה

מה שעד לפני שנים ספורות היה נחשב למוקצה הפך לפריט חובה (כמעט) בכל בית חרדי כמו מקרר או תנור. איך נשמרים מהסכנות, בעידן שבו האינטנרט הוא כבר לא רק לאלה הנזקקים לו לפרנסתם בלבד? כל הפתרונות בכתבה שלפניכם (דיגיטל, שיווקי)

אינטרנט בבית. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

עד לפני שנים עוד היה ניתן לחשוב כי יהיה אפשר לחיות בלי הטכנולוגיה אך המציאות בשטח הוכיחה אחרת וזו כבר עובדה קיימת, האינטרנט הפך לכלי שימושי לצורך פרנסה, מידע בסיסי ופעולות שוטפות. בבני ברק, באלעד במודיעין עלית ואפילו בסמטאות מאה שערים.

אז איך זה קרה, האם הפסדנו בקרב מול עולם טכנולוגי או שהמציאות מראה שהחשש שמוביל את היחס כלפי האינטרנט בעשור האחרון לא מוצדק? או שמא הוא מוצדק וכולנו ההולכים אחר האינטרנט טועים?

בשביל להבין את מה שקרה ויותר נכון אם לדייק בשביל לדעת מה יקרה, ישבנו לשיחה מרתקת עם הרב אפרים שבדרון, מנהל חטיבת אתרוג מבית אינטרנט רימון, החברה שכבר לפני למעלה מעשור הבינה את פגעי הטכנולוגיה וידעה להביא אל הקרב את האינטרנט המסונן ברמות טכנולוגיות מוקפדות.

איפה יש היום אינטרנט?

"התשובה לשאלה זו היא קלה כי האינטרנט נמצא כיום בכל מקום, יחד עם זאת אני אומר שהבשורה היא קשה כי האינטרנט נמצא , בבית ובמשרד כל בן אדם שעובד בכל מקצוע שהוא נדרש לגישה למאגרי מידע אם עד עכשיו נטו לחשוב כי האינטרנט נצרך רק למקצועות דיגיטליים גם זה כבר הופרך, אפילו מורה שכותב מאמר או מקבל מאמר נדרש לגישה מקוונת לתיבת הדואר האלקטרוני, עורך ספרים נדרש כנל ואלו הן רק דוגמאות קלות שבקלות לשימושים הנדרשים.

אפילו רבנים שכותבים שיעורים ומאמרים נדרשים להפיץ זאת דרך שירותי האינטרנט, ומי מדבר על מאגרים תורניים המשמשים את כל כותבי הספרים וכל אלה המתחבטים בשאלות, כיום בלחיצה אחת ניתן להגיע לכל המרחב הענק והאין סופי של התורה, ההלכה והמוסר. לכן, לשאלתך, האינטרנט היום הוא מציאות. הוא קיים ונוכח בביתר, מודיעין עילית, נתיבות, אלעד ואפילו מאה שערים, בבתים ובמקומות העבודה".

למה באמת זה קרה, איך הגענו עד הלום, למה לא הצלחנו לעצור את האינטרנט מחוץ למחנה?

"זהו תהליך של עולם מתקדם שאין ממש דרך לעצור אותו, העולם נע בקידמה טכנולוגית מהירה, גם לפני למעלה מעשור חשבו בירושלים שרכבת קלה זו מציאות שלא תתאפשר בגלל תוואי הכביש וכו ובפועל זה קרה. היה ניתן לחשוב כאילו הדרישה לאינטרנט תיעצר רק לאלו הנצרכים לשימוש לצורך פרנסתם ובפועל האינטרנט נכנס לבתיםולמשרדים כאמצעי מייעל את ההתנהלות היומיומית בכל תחומי החיים".

"אתן לך מספר דוגמאות קטנות שממחישות את הצורך ומשם תשליך על הכלל: פעם להוציא תוצאות של בדיקת דם שנעשתה בבוקר נדרשנו לחכות לאחה"צ ולהמתין דקות ארוכות שלא לומר שעות למענה האנושי שיגיב, כיום באמצעות האינטרנט זה נעשה ברגעים, פעילות בנקאית פשוטה של העברת כסף מחשבון לחשבון הצריך בזבוז של חצי יום עמידה בתור כיום זה נעשה בלחיצת כפתור באתר הבנק, כרטיסי הטיסה הפכו היום לדיגיטליים, אתה מדפיס את הכרטיס אצלך בבית, אחרי שקיבלת אותו מסוכן הנסיעות דרך האינטרנט. ואלו רק הדוגמאות הקטנות".

"חשוב לציין כי המשק כולו מנתב את צרכני השירות לקבל שירות בעולם דיגיטלי ומצמצם את המענה האנושי למינימום דבר שיכביד משמעותית על אלו שימשיכו לצרוך שירותים שלא דרך האינטרנט. נסכם את התשובה לשאלתך ונאמר זהו תהליך גלובלי שלא מדלג על אף אוכלוסיה".

הכל טוב ויפה שהאינטרנט הפך לכלי יעיל, אבל מה עם הסכנות? הן אמיתיות כמו שאנחנו חושבים או שבגלל שאפשר להזמין תור לרופא בקליק אנחנו בוחרים להתעלם מהסכנות?

"בתוך שאלתך טמונה התשובה, דווקא לשם כך אנחנו נמצאים. בגלל שהסכנות הן אמיתיות וממשיות ולגמרי אסור לנו ולאף אחד להתעלם מהן או חלילה לזלזל בעוצמתן, הסכנות מכות בנו בעוצמה וכל זמן שלא נשכיל להשתמש באינטרנט מסונן ומבוקר אנו חופרים לעצמנו את הבור".

חשוב לחזור ולהדגיש כי מאגרי המידע של האינטרנט הוא אינסופי, זהו עולם עם תוכן טקסט שכל אחד יכול לכתוב את מה שעולה על רוחו (לאינטרנט אין מבקר אין צנזור ובלחיצת כפתור המסר נשלח), תמונות, סרטונים, התרבות הפכה להיות תרבות של חשיפה עצמית, הרבה דברים לא צנועים, והתרבות המערבית היא זו ששולטת ומנהלת את האינטרנט רק הולכת ומתחזקת בדברים האלה, ולצערנו וזה אנו מתריעים כבר שנים הציבור הולך ומתרחק מהערכים שעליהם הוא התחנך ואותם הוא רוצה להמשיך ולהנחיל הלאה למשפחה שלו".

אז מה עושים? לחסוך חצי שעה תור בבנק שווה את המחיר הזה של אובדן הדרך והערכים?

"אז זהו שלא, הלוואי ויכולתי לשבת כאן בראיון הזה ולומר לך שהפתרון הוא התנזרות לחלוטין אבל כפי שאתה רואה זה רחוק מלהיות כזה, האינטרנט כאן ועלינו כחברה חרדית לקחת אחריות ולשמר את ערכי המשפחה והקהילה שלנו בכל הכוח. חלילה מלחשוב שבגלל חצי שעה או שעה של חסכון זמן בקופת חולים/בנק או כל שירות אחר נאבד את היקר לנו, אך מאידך רק בשביל זה הוקמה חטיבת אתרוג. אינטרנט אתרוג הוקמה מתוך זיהוי הצורך בשטח מתוך הכרות ולמידה מתוך תחושת שליחות לצד מקצועיות חסרת פשרות להביא למשפחה החרדית את היכולת לצרוך אינטרנט יעיל ושימושי גם לסידורים, גם לעסקים ומצד שני לשמור על הערכים שלו".

"חברת אינטרנט רימון מובילה בישראל את שוק האינטרנט המסונן והינה החברה הגדולה ביותר עם האמצעים הטכנולוגים הטובים ביותר להתמודד עם זה, הגלישה באתרוג היא מהירה וחלקה והמשתמש לא מרגיש בכלל שיש לו סינון על המחשב הכל נעשה בטכנולוגיות מתקדמות, באתרוג הושקעו משאבים רבים וכיום כל תעבורת האינטרנט מועברת ב 3 כבלים תת ימיים מה שמאפשר לגולש בבני ברק, אלעד או מאה שערים להגיע במהירות שיא לאתרי האינטרנט והאפליקציות המובילות בעולם".

"בשנים האחרונות פיתחו מהנדסי התוכנה של אתרוג טכנולוגיה ייחודית ומתקדמת של רובוטים לסינון אוטומטי של תמונות, סרטונים, וידאו, טקסט. באתרוג מסננים מיליארד תווי טקסט בשניה, 500 מיליון תמונות חדשות מידי יום ו-30 מיליון סרטונים חדשים מידי יום, כמויות עצומות של מידע שמגיע לצרכן נקי ומבוקר. בזכות הטכנולוגיה הזו אנחנו מנגישים ללקוח את מה שחשוב: אתרי בנקים, קופות חולים, אתרי חדשות חרדים בהם נחשפים רק למה שמתאים – יתרון של אתרוג".

"כחברה שמובילה את השוק בנינו מסלולים מיוחדים גם לאלו שרוצים מסלול מוקפד באישור גדולי הדור וביה"ד בני ברק עם סינון כפול שבו כל תמונה מוצגת רק אחרי שנבדקה גם על ידי עין אנושית".

יש היום לא מעט חברות סינון וחברות שמתהדרות בטכנולוגיית הסינון שלהם. במה שונה אתרוג, למה דווקא אתרוג?

"ברצוני לציין שכיום אחרי כל כך הרבה התחבטויות בין ההתייחסות לאינטרנט המסונן או לא. התוודענו לסכנה נוספת שאינה קשורה לנקיון האינטרנט ושמירת העיניים. כיום אנחנו מתמודדים עם מידע עצום שסובב אותנו מכל העולם. כל מידע קטן מסובב את העולם בשניות. הדבר גורם לנו לפחדים, חרדות ודכאונות. כל מחלה נדירה שתקפה אי מישהו בקצה העולם מקבלת מימדים קשים ושיתוף של כל בני אנוש החיים עלי אדמות. מוח של בן אדם אינו מסוגל לחיות עם כל כך הרבה מידע שנוחת עליו בכל אלפית שניה. ולכן אנחנו רואים חשיבות עליונה של להגביל את האינטרנט הבלתי מוגבל ולהפוך אותו למוגבל, וללא קשר לסינון ולנקיון, אנחנו מלווים את הגולש ונותנים לו את המידע הנחוץ לו מבלי להשתגע ממידע בלתי מוגבל".

"טכנולוגיה זה החלק הקל במרכאות. את הטכנולוגיה עושים מתכנתים ומהנדסים. מתכנתים ומהנדסים מבינים במחשבים, הם לא מבינים באנשים ובסופו של יום, מי שגולש באינטרנט הם אנחנו, בני אדם עם צרכים ורצונות וערכים. באתרוג ורימון גולשים מידי יום מעל 300 אלף איש. לכן היתרון הראשון של אתרוג הוא שהיא יודעת לקחת את הטכנולוגיה ולהפוך אותה למוצר ידידותי שמתאים לגולש, שמתאים לבני אדם".

"בגלל שאנחנו כל יום במגע עם מעל 300,000 גולשים אנחנו יודעים להתאים את עצמנו ללקוח, למה שהוא באמת צריך ולמה שהוא לא רוצה להחשף אליו. אנחנו היחידים בשוק שמאפשרים התאמה אישית של האינטרנט, לאיזה תכנים מתוך האינסוף הזה הלקוח שלנו רוצה להחשף ולאיזה לא. אנחנו היחידים שיש להם רובוט אוטומטי שמלווה את הגלישה ולומד את הרגלי הגלישה של הלקוח, מה מעניין אותו ומה לא (אפילו אם צנוע) ולהנגיש את התכנים שהכי מתאימים לאותו גולש".

"וכמובן, אחרי טכנולוגיה וממשק פשוט, בסופו של דבר אנשים צריכים מישהו לדבר איתו כשהם צריכים שירות או תמיכה. לכן, אתרוג היא החברה היחידה שיש לה מוקד שירות ותמיכה שפעיל 24 שעות ביממה 6 ימים בשבוע. המוקד מאויש מסביב לשעון על ידי עשרות נציגים שעוברים קורסים והכשרות מקצועיות באופן שוטף. בזכות המוצר האיכותי והפשוט לשימוש ובזכות נציגי השירות האדיבים והמקצועיים אתרוג זוכה לציוני שביעות רצון גבוהים במיוחד ולראיה נבחרה גם כפתרון האינטרנט המסונן של מועצות מקומיות רבות ומשרדי ממשלה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר