מנדבורנה ל'בצלאל'

בזכות האדמו"ר: האמנית החרדית החסידית

"אמנית חרדית חסידית", זהו סיפורה יוצא הדופן של רות פקטרוביץ', תושבת יסודות, המשתייכת לחסידות נדבורנה מבני ברק, שסיימה תואר במחזור הנוכחי של 'בצלאל' • צפו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

"אמנית חרדית חסידית", זהו הכותרת לסיפור יוצא הדופן של רות פקטרוביץ', תושבת המושב החרדי יסודות, המשתייכת לחסידות נדבורנה מבני ברק, אשתו של ד"ר מיכאל פטרוביץ', מהרופאים הוותיקים של מודיעין עילית.

החברה החרדית כמעט לא הוציאה מתוכה אמנים חרדים – ציירים, משוררים, סופרים או פַּסלים – מלבד קומץ זעום שכמעט ולא בא לידי ביטוי, כאשר הרוב שבהם הם חוזרים בתשובה שינקו את זיקתם האמנותית מעברם.

'כיכר השבת' יצא לפגוש את החרדית היחידה שסיימה כעת תואר במחזור הנוכחי של האקדמיה היוקרתית לאומניות – 'בצלאל'. תערוכתה, לאחר 4 שנות לימוד, מוצגת בימים אלו בין שלל תערוכות יוקרתיות במרכז לאומניות בצלאל בירושלים.

פקטרוביץ', חריגה בנוף ב'בצלאל' מספרת ל'כיכר השבת' איך הגיעה מהחסידות השמרנית למרכז ה'בוהמה' המזוהה בעיקר עם הצד השמאלי של המפה: "תמיד התעסקתי באומנות", אומרת פקטרוביץ'. "דיברנו עם האדמו"ר מנדבורנה זצ"ל, וייעץ לנו כי בשביל להתפתח בתחום מסוים צריך ללכת למקום עם "שם". בגלל של'בצלאל' יש שם בעולם, החלטתי ללכת ללמוד כאן", היא מספרת.

בחברה החרדית, שבינה לבין האמנות פער תהומי, נחשבת פקטרוביץ' לחריגה, אך היא בטוחה בדרכה, ולאחר קבלת התואר, מחפשת פקטרוביץ' את היעד הבא באומנות – הכולל הדרכה והקמת דור נוסף של אמנים – ובתוכם חרדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר