המאבקים ב'דגל'

ח"כ גפני הוקלט בביקורת נגד אגו"י: "בגללם אין חוק גיוס"

כהמשך לדיווח ב'כיכר השבת' על המאבקים הפנימים העזים בתוך 'דגל התורה' הודלפו הקלטות של ח"כ משה גפני כשהוא תוקף בחריפות את אנשי אגודת ישראל בעניין "חוק הגיוס" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

כהמשך לחשיפת 'כיכר השבת' על ניסיונות גורמים שונים בדגל התורה "למרוד" ביו״ר המפלגה ח״כ משה גפני, הודלפו הערב קלטות לערוץ 'כאן' במטרה לנסות להביך את יו״ר דגל התורה.

• ניסיון לקרוא תיגר? הקרב שמסעיר את דגל התורה

• מחשש להדלפות: בכירי "דגל התורה" נפגשו ב-6 עיניים

כפי שפורסם באותו ערב ב'כיכר השבת' מיד לאחר הכינוס, גפני דיבר בישיבה בתקיפות רבה כנגד עמדת אגודת ישראל, שהחליטה לבדה בנושא חוק הגיוס ללא תיאום עם שאר המפלגות החרדיות ובניגוד לעמדתן.

התמלול המדויק שצונזר בעיתון 'יתד נאמן' והודלף כאמור הערב (ראשון) לתקשורת הכללית כפי שפרסם עקיבא ווייס ב'כאן 11', נעשה על פי הערכת גורמים פוליטיים על ידי גורמים בדגל התורה שביקשו לגרום נזק ליו"ר המפלגה ולעולם התורה.

בהקלטות נשמע גפני כשהוא מבקר בחריפות את סגן השר ליצמן: "איך אמר נתניהו לליצמן, אמר לו כך: בהתחלה הבאת לי החלטה, הייתי נוכח זאת הייתה שאלה, הייתה החלטה של מועצת גדולי התורה (אגודת ישראל) שאם החוק (הגיוס) לא עובר עד סוף המושב אתם פורשים. אחרי זה הייתה החלטה של מועצת גדולי התורה (אגודת ישראל) שאם החוק עובר עד סוף המושב אתם פורשים. אז תגיד לי מה לעשות".

״המציאות הזאת שבה.. מה אמרתם (אגודה), צריך לתקן (את חוק הגיוס) מה אתם רוצים שנעשה, שנתקן? תיקנו. צריך עוד משהו לתקן, נתקן. יש לנו שותפים (בקואליציה) שלא הולכים לריב איתנו יותר מידי בוודאי שהם יודע שזה הדבר הכי חשוב לנו. אז לא, אז אי אפשר, אז אמר ליצמן אין פורום עכשיו שיכול לקבל החלטות. אותו פורום שיכל לקבל החלטה מי המועמד לראשות עיריית ירושלים, אותו פורום שיכל לקבל החלטה על כל מיני נושאים אחרים, אין פורום - אז אין חוק.

גפני התבטא בביקורת על כך שבאגודת ישראל העניקו את הכח לבג״צ ואמר: "אז אנחנו יושבים עכשיו ומחכים לראות, א. מה יגיד הבג"ץ. אנחנו במו ידינו מכניסים את עצמנו להחלטה של בג"ץ. היינו יכולים לגמור את זה. יש עוד משהו לתקן, נתקן. אי אפשר לתקן אנחנו גם נגד. אז מחכים. מחכים לא יודע. או שיהיו בחירות ואז אני לא יודע איזה ממשלה תהיה, או שכן או שלא. בג"ץ יאריך אז יאריך את המועד, לא יאריך את המועד אז לא יהיה מועד מוארך אז אנחנו בספטמבר נגיע לפלילי (ביטול חוק הגיוס הקיים). זה לא בידיים שלנו. בגלל שלא אפשרו לנו גם הגדולים (הרבנים) אצלנו לעשות למחלוקת, אז אנחנו לא עושים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר