פרסום ראשון

המרד ב'חברון': מספר תלמידים - סולקו, חבריהם הוחתמו

תלמידי ועד א' בחברון התייצבו לבחינות אצל ראשי הישיבה הגר"ד כהן והגר"י חברוני, בסיומן סולקו מספר תלמידים וחבריהם הוחתמו על שורת התחייבויות - בכדי להתקבל מחדש לוועד שני (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגר"ד כהן והגר"י חברוני על רקע היכל הישיבה (צילום: קובי הר צבי, באדיבות: א.י.ש. ו-י.ח.)

פרסום ראשון: שבוע לאחר פתיחתו הרשמית של בין הזמנים בישיבת חברון, והרוחות עדיין סוערות. בחורי ועד שיעור א', העולים לשיעור ב', התבקשו - כפי שנחשף ב"כיכר השבת" - להיבחן ולהתקבל לישיבה מחדש. אלא, של'כיכר השבת' נודע כי לאחר המבחנים, מספר בחורים סולקו מהישיבה והיתר התבקשו לחתום על שורת התחייבויות.

כזכור, בעקבות המרד בישיבת חברון, שלחו ראשי הישיבה לכל בחורי ועד א' מכתב מיוחד, בו הם קוראים להם להיבחן מחדש לקראת השנה החדשה שתיפתח ב'זמן אלול' - כאשר ללא זה, לא יוכלו לשוב לספסל הלימודים לוועד ב'.

הבוחנים היו ראשי הישיבה הגאון רבי דוד כהן והגאון רבי יוסף חברוני. ל'כיכר השבת' נודע כי הגר"ד כהן בחן קבוצות קבוצות של בחורים ולא באופן פרטני מאחר והשיעור מונה למעלה מ-200 תלמידים. במהלך המבחן נשמעה ביקורת על תלמידים שעישנו סיגריות בפרהסיה ברחבת הישיבה למרות שהדבר נאסר על בני שיעור א'.

ישראל כהן וירון לונדון על המרד בחברון (באדיבות חדשות 10)

בחורים שביקשו להישאר בישיבה, התבקשו לחתום על התחייבות להשתתף בשלוש תפילות ביום, התחייבות הנחשבת לחריגה בישיבת חברון. בנוסף, התחייבו הבחורים שלא ליטול חלק בהפגנות פנימיות נגד הישיבה.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', ראש הישיבה הגר"י חברוני הגיע לקראת סוף הזמן להתייעצות אצל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שהורה לראשי הישיבה לצאת במכתב חריף לתלמידים עם כללי ההתנהגות המתחייבים בתחומי הישיבה.

ל'כיכר השבת' נודע כי הגר"י חברוני ביקר אמש בבית ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין להתייעצות בנושא.

כזכור, וכפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', במכתב ראשי הישיבה לתלמידים נכתב: "כאשר ראינו בבלע את הקודש כשלהוותינו הורמה יד בבית מדרשנו בנוראות ביטול תורה דברים וביטול בית המדרש ובחילול השם נורא ואיום. ברי לנו כי רק מיעוט שהסיתו גררו את הציבור אך חילול ה׳ ובפגיעה בישיבה הקדושה ובצורתה כיסודות שהנחילו לנו רבותינו מצוקי ארץ מחייבים אותנו להביע את כאבנו וצערנו".

ראשי הישיבה הוסיפו וכתבו כי "חובה על כל אחד ואחד לתקן את אשר עוות ולדאוג לקידוש שם שמיים ולהרמת כבוד התורה אשר חולל וכבוד הישיבה אשר נרמס. וביותר דווה לבנו על כי בחורים אשר נכנסו זה מכבר לישיבה ומרדו ברבותיהם וביטלו תורה דרבים דבר אשר מזעזע כל לב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר