איך תחושת שליחות עוזרת לקריירה?

תחושת שליחות מגבירה את המוטיבציה ומעלה את הסיכוי להתקדם ולפתח קריירה במיוחד במקצועות מסוימים. במאמר הבא נסביר כיצד היא באה לידי ביטוי ואיך משתמשים בה

kikar.co.il | מקודם |
סטודנט (צילום: שאטרסטוק)

אנחנו נוטים לחשוב שהטבות ושכר אפילו תוכניות פנסיה אטרקטיביות, חופשות או ביטוחי בריאות הם בין הפרמטרים החשובים ביותר כשאנחנו מחליטים לקחת עבודה כזאת או אחרת. אבל האמת היא שמעל 80% מבין העובדים שנולדו אחרי 1980 מסתכלים דווקא על האפשרויות להתפתח מבחינה מקצועית ואישית כגורם משמעותי ולעיתים אף מכריע, בהחלטה לקחת עבודה חדשה.

ואין ספק שגורמים כמו שכר, הטבות וכמובן אפשרויות להתפתחות אישית ומקצועית הם חשובים, אך חשובה לא פחות – היא תחושת השליחות. אולי בעבר לבחור מקצוע ועבודה לפי תחושת השליחות היתה פריבילגיה, אבל היום אנחנו יודעים שללא אהבה לתחום ורצון להצליח בו – יהיה לעובדים מאוד קשה "לשרוד" ולהישאר במקצוע הנבחר.

האם במקצועות מסוימים, תחושת השליחות חשובה יותר מאשר באחרים?

שליחות לטובת העובד והסביבה

יש הרבה מקצועות שבהם תחושת השליחות חשובה בדיוק כמו הכשרה אקדמית ומעשית. בעבודה סוציאלית למשל ניתן לשאוב מוטיבציה מתוך תחושת השליחות כדי לסייע לקשישים לשמור על איכות חיים גבוהה, וגם רופאים בכירים נעזרים בה לפעמים כמקור השראה ואלטרנטיבה לשכר גבוה.

אבל אולי המקצוע האולטימטיבי שבו השליחות היא מהותית לקריירה מוצלחת ומספקת – הוא הוראה: בתחום ההוראה יש לשליחות משמעות אדירה, היא מלווה צעירים וצעירות משלב ההכשרה ועד הפרישה והיא משפיעה על האופן שבו העבודה בפועל מתבצעת. למעשה, חשוב מלכתחילה להגיע כבר ללימודי ההוראה עם תחושת שליחות כי ההשקעה של המורה במקצוע שלו, בתלמידים ובהוראה משפיעה עליו וגם על הסביבה.

כך תדעו איזה מורים תהיו

מחקרים בארץ תומכים בהשערה שלפיה מורים עם מוטיבציה יהיו בסיכוי גבוה יותר לפתח קריירה מצליחה. לפי משרד החינוך והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מעל מחצית מהמורים פורשים ב-5 השנים הראשונות להוראה וכעבור עשור עולה המספר ל-60%. עם זאת, כ-56% מהמורים שהגיעו עם אנרגיות וצלחו את המכשול של 10 השנים הראשונות נשארו במערכת עד הפרישה.

כמו כן, סטודנטים יכולים לדעת איזה סוג של מורים הם יהיו כבר לפי המוטיבציה שהביאה אותם לבחור במסלול לימודי הוראה. מחד, יש כאלה שבוחרים להיות מורים בגלל התנאים, ימי החופש הרבים והקביעות. מאידך, אחרים בוחרים בהוראה כמקצוע מתוך אמונה כנה בכוחם להשפיע על הילד ולאו דווקא משיקולים חומריים.

כמובן ששתי הסיבות טובות ומוצדקות, אבל אין ספק שכל אחת מהן יוצרת בסוף הדרך מורה שונה לחלוטין: המורה שמגיע למקצוע מתוך תחושת שליחות יחזיק מעמד בשנים הראשונות והמוטיבציה שלו תהיה גבוהה יותר. לעומתו, צעירים שבוחרים במקצוע ההוראה בגלל ימי חופשה ארוכים עלולים להתאכזב כאשר יגיעו לבתי הספר ויפגשו בפעם הראשונה בקשיים ובאתגרים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר