ה"כוסר"

איראן הציגה את מטוס הקרב החדש שלה

כפי שהובטח בתחילת השבוע, האיראנים הציגו את מטוס הקרב החדש שלהם, שהוצג על הקרקע כך שלא ניתן באמת לדעת את יכולותיו והאם הוא מהווה סכנה ביטחונית (העולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: התקשורת האיראנית)

איראן חשפה הבוקר (שלישי) את מטוס הקרב החדש שלה - "כּוֹסָר". סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דיווחה כי הנשיא חסן רוחאני נכח באירוע שבו נחשף המטוס "שהוא מתוצרת מקומית ומסוגל להפציץ מטרות". המטוס צולם כשהוא על הקרקע ולא באמת ניתן לבחון את יכולותיו והאם לא מדובר בסתם דגם פלסטיק חסר כל ערך כפי שהציגו בעבר האיראנים.

גם בעבר חשפה איראן כלי טיס שונים מתוצרת עצמית, חלקם בנויים על בסיס תוכניות של מטוסים רוסיים או מטוסים אמריקניים ישנים שסופקו לאיראן עוד בימי השאה, לפני המהפכה האיסלאמית. איראן גם התמחתה בשנים האחרונות בחיקוי של מל"טים שתפסה. בין היתר הצליחה לבנות חיקוי של מל"ט-חמקן אמריקני מדגם RQ-170 שהופל באיראן לפני שבע שנים. במגזין The Aviationist נטען לפני כחצי שנה שהמל"ט האיראני שהופל בשטח ישראל היה העתק של אותו מל"ט-חמקן אמריקני. במקרה אחר טענו מומחים כי הדגם האיראני שהוצג הוא תערובת של פלסטיק וסלוטייפ.

ההודעה על המטוס החדש הגיעה בסוף השבוע שעבר על ידי שר ההגנה האיראני אמיר חאתמי, שאמר כי ארצו תחשוף בשבוע הבא מטוס קרב חדש. חאתמי הוסיף, כי איראן תמשיך בפיתוח תוכנית הטילים שלה, שאותה היא מציבה בעדיפות עליונה, חרף איומי הסנקציות המגיעים מוושינגטון.

בנוסף, הודיע חיל הים האיראני כי לראשונה הציב מערכת הגנה מתקדמת על אחת מספינות הקרב, ברקע המתיחות הגואה מול הנוכחות הצבאית האמריקנית במפרץ. חאתמי ציין כי איראן מתרכזת בפיתוח יכולות הטילים שלה ופועלת לשיפור דיוקם, אך הוסיף כי ארצו אינה מעוניינת בנשק להשמדה המונית, זאת לצד הבהרה כי "לא ניתן שיפגעו באינטרסים שלנו".

בישראל, בארצות הברית ובמדינות המפרץ מודאגים כרגע בעיקר מהמשך פיתוח תוכנית הטילים האיראנית. ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון בולטון נפגשו אתמול בבוקר בפעם השנייה במהלך ביקורו של בולטון בישראל ודנו בנושא האיראני. היום ייפגש בולטון עם הנשיא ראובן ריבלין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר