"כתלמיד ישיבה"

דרעי לילדים: כך הצלחתי כפוליטיקאי צעיר

"הקב"ה רצה, והתמניתי למנכ"ל משרד הפנים", תיאר יו"ר ש"ס בפני התלמידים הנרגשים, והוכיח להם מניסיונו האישי כי אין צורך בלימודי ליבה וכי יש להשקיע רק בלימודי קודש • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי הגיע הבוקר (שלישי) לפתיחת שנת הלימודים בתלמוד תורה 'דברות משה' בהר נוף, יחד עם שר החינוך נפתלי בנט וסגנו מאיר פרוש. במהלך הביקור חשף דרעי בפני התלמידים, כיצד הצליח בשנות ה-90, כשנכנס מהישיבה לתפקידו במשרד הפנים.

"תלמידים יקרים", פתח דרעי את דבריו, "אני רוצה לומר לכם: יש כאלה ששואלים 'מה עכשיו...? זה מעשי ללמוד 'ארבעה אבות נזיקין: השור, הבור'; 'נזק שלם, חצי נזק'? מה זה רלוונטי? יש דברים יותר חשובים בחיים שצריך ללמוד אותם; שנותנים לאדם מקצוע וכלים לחיים'".

וכאן עבר יו"ר ש"ס לדבר בנימה אישית: "אז אני רוצה לספר לכם קצת מהניסיון שלי. אולי שר החינוך לא יאהב לשמוע את זה, אבל סגן השר שלו בטח יסכים איתי בענין. בעצם גם שר החינוך, איך שאני מכיר אותו, את כוח הלמידה והאמת שלו, יסכים לדברים: אני לא למדתי לימודי ליבה. הייתי צעיר ממרוקו, באתי לכאן לארץ, נכנסתי ישר לפנימייה של ישיבה. אפילו לא סיימתי כיתה ח'. למדתי רק לימודי קודש".

בשלב זה התערב סגן שר החינוך מאיר פרוש ואמר, לקול צחוקם של הנוכחים: "הקפיצו אותך כיתה...", ודרעי מיהר לבטל: "לא משנה...".

"למדתי בישיבת פורת יוסף ובישיבת חברון, וגם אחרי החתונה - רק לימודי קודש", המשיך שר הפנים. "גמרא והלכה משולחן ערוך. הקב"ה רצה, והתמניתי למנכ"ל משרד הפנים. זה משרד מאוד מאוד קשה, אחד מהמשרדים היותר קשים (אז. היום זה משרד קטן, אז זה היה משרד גדול מאוד)".

"הרבה שאלו אז, בצדק, מה הכישורים של אדם שלא יודע אנגלית ולא יודע מתמטיקה, איך אפשר להתמודד עם עיריות ומאזנים? אני לא מתגאה בזה חלילה וחס, אני אומר את זה רק כדי שאתם תדעו: מי שיודע ללמוד דף גמרא טוב טוב, כמו שאתם לומדים בכיתה, וכמו שהרבי שלכם נותן לכם את הכלים לכך, אתם יודעים להבין 'תוספות' ומהרש"א טוב, ולשאול, לא לקבל כל מה שכתוב כאן; 'למה רש"י אמר ככה? למה תוס' חולקים עליו? מה חשב רש"י ומה חשב תוס'? אתם חושבים ושומעים - תאמינו לי, בלי לפגוע בכל הדברים האחרים, זה הדבר הכי חשוב שיש. עם זה תוכלו להבין ולהתמודד בכל סוגיה, בכל נושא, בכל תחום".

"לכן תנצלו חזק את התקופה הזאת, שהיא הכי טובה, שאתם יכולים לשבת וללמוד. מה שאתם תקבלו כאן, בכיתות ז' וח' ואחר כך בישיבה קטנה ובישיבה גדולה, לא תקבלו בשום בית ספר ובשום אוניברסיטה בחיים. אז עלו והצליחו, ובעזרת ה' תהיו תלמידי חכמים גדולים", סיים יו"ר ש"ס השר דרעי את דבריו לתלמידים הנרגשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר