גולדקנופף ל'כיכר השבת'

הגשר בנתיבי איילון יוקם בשבת; "הח"כים חייבים למחות"

האם הקמתו של 'גשר יהודית' בנתיבי איילון תוך חילולן של שש שבתות, יוביל למשבר קואליציוני חדש עם המפלגות החרדיות? "נארגן תפילת מחאה", אומר הרב גולדקנופף בשיחה ל"כיכר השבת" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גולדקנופף על רקע מחאת שבת (צילום ארכיון: הדס פרוש, פלאש 90 / כיכר השבת)

במהלך החודשים הקרובים, כולל בשש השבתות הקרובות, החל מזו שבעוד עשרה ימים, ייחסמו לתנועה נתיבי איילון שבתל אביב, בשל עבודות הקמתו של 'גשר יהודית"' להולכי רגל ולאופניים.

עדיין לא ברור כיצד יגיבו המפלגות החרדיות, השותפות בקואליציה, לעבודות הנרחבות בשבתות הקרובות, על רקע איומיהן בשנה שעברה לפרק את הקואליציה בגלל עבודות הרכבת שנערכו אז בשבתות, ומהלך התפטרותו של יעקב ליצמן מתפקידו כשר הבריאות.

מי שממהר להתבטא בנושא, בראיון ל"כיכר השבת", הוא מזכיר ועדת הרבנים לענייני השבת הרב יצחק גולדקנופף, שמזהיר בשיחה ל'כיכר השבת': "אם המשא ומתן בניסיון להפסיק את חילולי השבת לא יצליח, נציע לגדולי ישראל שכל תושבי תל אביב המסורתיים והחרדים יבואו לקיים תפילת מחאה במקום העבודות בשבת קודש".

כך אמור להיראות הגשר שיבנה תוך חילולי שבת (הדמייה: חברת נתיבי איילון)

מזכיר הוועדה אף מביע את דעתו הברורה: "אני סבור, שהנושא הזה של חילולי השבת בתל אביב, חמור ביותר. אנחנו מנסים לפתור את 'חוק הגיוס', ופתאום מביאים לנו משבר אחר. שיחליטו - האם הממשלה הזאת ידידותית לנו החרדים או לא?", תוהה גולדקנופף.

"למה באירופה ובארצות הברית אפשר למצוא ימים אחרים לעבודות", כועס גולדקנופף, "ורק במדינה היהודית עושים זאת בשבת, תוך חילולה בפרהסיה? זה מעיד על הכל. אם באים לקראתנו בממשלה, למה ביד השניה נלחמים בנו? השבת היא הקורבן של הצורך בעבודות?".

גולדקנופף ממשיך, בזעם, וקובע בשיחה ל'כיכר השבת': "חברי הכנסת החרדיים חייבים למחות כבר היום, ולעשות הכל כדי שזה לא יקרה. אסור שהשבת תשלם מחיר, בגלל הרצון בנוחות של כל מיני עסקנים. מה הבעיה לעשות זאת ביום אחר, מדוע דווקא בשבת?".

"מדובר בשינוי סטטוס קוו חמור לרעת האידישקייט, וחייבים למחות על כך", מסיים הרב יצחק גולדקנופף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר