המגעים לאחדות חרדית

לקראת הסכם בעיר אלעד: ישראל פרוש יעבור לבית שמש?

פריצת דרך במגעים בין 'דגל התורה' ו'שלומי אמונים', על הערים אלעד ובית שמש - בהובלת הגר"י סילמן שהשיג את הסכמת חוגי סלבודקא • כל הפרטים על ההסכם המתגבש בין הצדדים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ישראל פרוש (צילום: אלי קובין)

אחדות חרדית? במהלך השעות האחרונות הושגה פריצת דרך שצפויה לאפשר את קיום ההסכם בין 'דגל התורה' ל'שלומי אמונים' בעיר אלעד, כאשר הפעם ייבחר לתפקיד בבחירות הקרובות, ראש עיר מטעם הסיעה הליטאית.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", במהלך פגישתם של יו"ר המפלגה ח"כ משה גפני, וראש עיריית אלעד ישראל פרוש, ביום שישי האחרון, עלתה ההצעה שפרוש יכהן הפעם כסגן ראש עיריית בית שמש, ובפעם הבאה 'שלומי אמונים' תקבל את ראשות העיר בתמיכת 'דגל התורה'.

בכך נטען, תסיר 'שלומי אמונים' את התביעה ששיגרה ביום שישי ללכת לדין תורה עם 'דגל תורה' בטענה להפרת ההסכם.

לפי ההסכם שגיבש הרב סילמן, על סמך ההסכם הקודם שנחתם בין 'דגל' ושלו"א, הרי שההסכם המקורי יישאר, כך שבבחירות הבאות, בשנת תשפ"ג, ראשות העיר אלעד תשוב לידי שלומי אמונים ואילו 'דגל התורה' תקבל את התפקידים בהם תחזיק שלומי אמונים בקדנציה הקרובה.

בימים האחרונים גיבש הדיין הגאון רבי יהודה סילמן את ההסכם הסופי, שנתקל בתחילה בקשיים בעיקר מול חוגי סלבודקא, שביקשו בתחילה שפרוש יישאר ראש עיר גם בקדנציה הקרובה והדרישה לקיום ההסכם תידחה לקדנציה הבאה תמורת הבטחה לכהונה בת עשר שנים רצופות.

הגר"י סילמן ניהל את המגעים מול ראשי ישיבת סלבודקא, הגאונים רבי דב לנדו ורבי משה הלל הירש, זאת לאחר שבשבוע שעבר ניתנה הכרעתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לפיה יש לקיים את ההסכם ו'דגל' תתמודד באלעד, הכרעה לה הצטרף ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", הגיע חבר מועצת חכמי התורה, הגר"ש בעדני אל מעונו של מרן שר התורה וההכרעה היתה שיש לעשות העל על מנת למנוע מחלוקת ביהדות החרדית ולהביא מועמד ליטאי של 'דגל התורה' המוסכם גם על ש"ס. בהמשך, הגיע הגר"ש בעדני גם אל ביתו של ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שהבהיר כי הכרעת מרן הגר"ח מקובלת על דעתו.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת" השם המוביל כעת ב'דגל התורה' לכהן בראשות עיריית אלעד הוא סגן ראש עיריית ירושלים, יצחק פינדרוס.

ב'דגל התורה' מציינים כי בעצם אין כל חדש בהסכם המתגבש משום שכל הצדדים מקיימים את ההסכם הקודם שגובש עוד בחייו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל. על פי אותו הסכם שנחתם לעשור תקבל שלומי אמונים במערכת בחירות הבאה בתשפ"ג את ראשות העיר בערים אלעד ובית שמש.

מה שנותר לראות הוא כיצד תגיב ש"ס להסכם המתחדש בין 'דגל' ושלומי אמונים, בצל המגעים שנוהלו בין ש"ס ל'דגל' על ריצה משותפת באלעד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר