ב'אגודה' מטילים פצצה

"ללא ועדת ה-8 - שום הסכם של סיעת יחיד לא ייצא לפועל"

ההסכם המתגבש בין 'דגל' ו'שלומי אמונים' נתקל בקושי דווקא ב'אגודת ישראל' • בכיר ב'אגודה' אומר ל'כיכר' כי בניגוד לעבר, כיום יש אחדות ב'אגודה' וכל הסכם צריך להיות מובא בפני ועדת ה-8 (חרדים)

ועדת השמונה (באדיבות המצלם)

פצצה פוליטית בסיעה החסידית: בצל הדיווחים על פריצת דרך במשבר בין 'דגל התורה' ל'שלומי אמונים', בכיר ב'אגודת ישראל' יוצא למתקפה נגד ההסכם שנרקם "מעל ראשם" של ועדת השמונה באגודת ישראל וללא הסכמתם ומבהיר כי הסכם שכזה חייב להיות מאושר רק בוועדת השמונה.

ההסכם, שאמור להוביל לרגיעה בין 'דגל התורה' ל'שלומי אמונים', נתקל בנתיים בלא מעט קשיים. עיקרי ההסכם יובילו לכך שראש העיר אלעד ישראל פרוש לא יתמודד לקדנציה נוספת, בתמורה לכך 'שלומי אמונים' תקבל את תפקיד הסגנות בבית שמש והבטחה לראשות העיר בקדנציה הבאה בערים אלעד ובית שמש.

אלא, שבשיחה עם "כיכר השבת", מטיל בכיר ב'אגודת ישראל' פצצה פוליטית ומבהיר כי "על פי הסיכום בוועדת השמונה בתחילת השבוע, אין אפשרות לאף סיעה ב'אגודת ישראל' (כולל שלומי אמונים. א"ר וי"כ) לרקום הסכמים חשאיים עם גורמים פוליטיים אחרים, ללא אישור משותף מהגוף הקובע באגודת ישראל שהיא ועדת השמונה".

לדברי הבכיר, "ועדת השמונה פועלת מכוחה של מועצת גדולי התורה. לפיכך, ברור כי כל הסכם שנחתם, ללא תיאום - לא ייצא לפועל ולא יוכל להתבצע".

"מוצע לכל מי שסוגר הסכמים חשאיים וגלויים שלא על דעת כולם - לקחת זאת בחשבון כבר עכשיו", מצהיר הבכיר בנחרצות.

מדובר בהצהרה דרמטית שעשויה לטרוף את הקלפים לכל הסכמי 'שלומי אמונים' ו'דגל התורה', גם כלפי ערים אחרות ובעיקר בערים בהם יש לא רק נציגי שלומי אמונים אלא נציגים מסיעות נוספות ב'אגודת ישראל'.

כזכור, בעבר סגר מאיר פרוש, יו"ר 'שלומי אמונים', הסכמים עם 'דגל התורה' בנושא החינוך עצמאי, החוק הנורבגי וועדת הכספים, זאת למורת רוחה של חסידות גור. כיום, המצב בסיעה החסידית - שונה. בשנתיים האחרונות ישנה אחידות דעים ב'אגודת ישראל' - בפרט בין הסיעה המרכזית לשלומי אמונים, וזאת בשל הנהגת מועצת גדולי התורה של אגודה שמתכנסת ופועלת בשטח.

דוגמא לכך ניתן לראות בתמיכה המסיבית של חסידות גור וליצמן במועמדותו של יוסי דייטש לראשות עיריית ירושלים. אך בכירים ב'אגודה', לא רואים בעין יפה את ההתנהלות של פרוש מול 'דגל התורה' וש"ס - תוך סגירת דילים באופן פרטי ומבקשים למנוע מצב של מחלוקת חדשה בתוך 'אגודה' וזאת באמצעות דיון על ההסכם בוועדת השמונה.

אמירה זו של הבכיר ב'אגודה', עשויה להטיל וטו על הסכמים שונים ששלומי אמונים תנסה לקיים עם דגל במהלך השנים הקרובות.

לדברי גורמים פוליטיים בסיעה החסידית, העוול היה כבר בשנת 2013 כאשר פרוש ודגל חילקו את השלל בבית שמש ללא התחשבות בסיעות האחרות. כעת, הם מוסיפים, פרוש ודגל מבקשים לשדרג את ההסכם, לשנות אותו ואף להופכו לפומבי ולחתום עליו מחדש, הרי שיש לקחת בחשבון את כל ההשלכות הפוליטיות והמצב שהשתנה.

"לא ייתכן שכבר כעת נקבע מי יהיה ראש העיר בשנת 2023 כשהדבר עוד לא הוכרע על ידי מועצת גדולי התורה ולא הובא כלל לוועדת השמונה", הם מבהירים, "לא הוא יכריע כבר כעת מי יהיה ראש העיר, ללא בדיקה מעמיקה באותו הזמן".

ההסכם שגיבש הרב סילמן, כפי שדווח ב"כיכר השבת", מסתמך על ההסכם הקודם שנחתם בין 'דגל' ושלומי אמונים, לפיו שההסכם המקורי יישאר, כך שבבחירות הבאות, בשנת תשפ"ג, ראשות העיר אלעד תשוב לידי 'שלומי אמונים' ואילו 'דגל התורה' תקבל את התפקידים בהם תחזיק שלומי אמונים בקדנציה הקרובה.

בכיר 'בשלומי אמונים' מסר בתגובה: "את הנושאים שיש לנו לסדר באגודת ישראל לא נעשה באמצעות התקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר