הסבים החילונים הצטרפו

ילדים בתוך שקיות: "גירשו אותנו בגלל שאנחנו שחורים"

מחאת ילדי תלמוד תורה אמונת ציון, שלדבריהם נושלו בחוסר איכפתיות ממבנה המוסד החינוכי, בשל היותם חוזרים בתשובה מעדות המזרח, הגיעה היום למחוזות בלתי צפויים • צפו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תיעוד מהמחאה, היום (באדיבות המצלם)

תקיעות שופר ומאות ילדים בשקיות שחורות, אלו היו המראות שקיבלו היום (רביעי) את פני הבאים לעיריית ירושלים והעוברים והשבים באזור, כחלק ממחאת ילדי תלמוד תורה 'אמונת ציון' שבמאה שערים, שמאז יום ראשון נמצאים ללא מבנה למוסד החינוכי.

תלמוד התורה המדובר משתייך לרשת מעיין החינוך התורני של ש"ס, ומרבית תלמידיו נמנים על קהילת 'נחלי נצח' של ברסלב בראשותו של הרב שמואל שטרן. מרבית המשפחות הקהילה הן בני עדות המזרח, שחזרו בתשובה, מה שלטענתם עומד מאחורי ה''קיפוח המתמשך מצד העירייה'', כהגדרתם.

בניגוד להפגנה הקודמת שהתרחשה במקום לפני יומיים, הפעם הילדים והוריהם, שהפגינו במקום במשך שעה ארוכה, החריפו הפעם את הטון: הם כאמור הגיעו כשהם עטופים בשקיות אשפה שחורות, עליהן היה כתוב ''זורקים אותנו בגלל שאנחנו שחורים'' ו"דופקים את השחורים".

הילדים אף החזיקו שלטי מחאה, בהם מחו על התנהלות העירייה כלפיהם. לאחר מכן, מלבד 'התיקון הכללי', אותו אמרו הילדים, רבניהם תקעו בשופרות ופצחו עמם בשירי חודש אלול. כמו כן, להפגנה הצטרפו אף חלק מהסבים והסבתות החילוניים של הילדים החרדים, בניהם של החוזרים בתשובה.

ההורים איימו כי אם לא ימצא פתרון, הם יגיעו גם מחר ל'כיכר ספרא'. "נביא כיסאות וספרים ונפתח במקום את התלמוד תורה", אמרו בוועד ההורים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי מחזיק תיק חינוך חרדי, סגן ראש העיר צביקה כהן, הודיע להורים כי הוא מגויס על ידי שר הפנים אריה דרעי למצוא עבורם פיתרון. בנוסף, לאות הזדהות עם הילדים, הגיעו להפגנה סגן ראש העיר יוסי דייטש, חבר מועצת העיר אברהם בצלאל וחבר המועצה אריה קינג.

כזכור, בתחילת השבוע פונו הילדים מהמבנה אותו שכר הת"ת מרשת 'אורט', ברחוב הנביאים, אחרי שהרשת סירבה להאריך את חוזה השכירות. לטענת הנהלת תלמוד התורה, בעירייה הבטיחו להם כי יהיה בסדר וכי הם לא יפונו מהמקום.

מעיריית ירושלים נמסר ל"כיכר השבת" בתגובה: "על הפניה בנוגע ל'אמונת ציון' להיות מופנית לרשת אורט ולראשי המוסד עצמו; מדובר במוסד חינוכי ששכר עד היום נכס באופן עצמאי מרשת אורט ולא ביקש עבור כך את עצת או רשות העירייה לשכירות מבנה כזה או אחר".

"תלמוד התורה, לפי מיטב ידיעתנו, מודע במשך תקופה ארוכה לכך שעליו לשכור מבנה חלופי. צר לנו שרשת אורט מפנה את תלמוד התורה, אך הוא גורם פרטי. כדי לסייע לתלמוד תורה זה, העירייה פנתה לאורט להארכת השכירות, למרות שאיננה צד בעניין ונענתה בשלילה. העיריה ממשיכה לפעול למציאת פתרון לטובת התלמידים אך ברור שאפשרויותיה מוגבלות בשל המצב המורכב שנוצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר