טור אישי

למה להחליף, למה? // הרב ישראל גליס

אולי מישהו יקום ויסביר למה צריכים להחליף את ראשי העיר הקיימים? מה רע הם עשו, או מה הם לא עשו? צריך לעצור את זה ולהודיע שיהיה מרד פנימי ולא יעזור להם "קול קורא" (דעה)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאיפה אתה יודע את הנייעס? מכל מיני אתרים וקבוצות וואטסאפ, שיום ולילה טוחנים את החדשות על הנעשה מאחורי הקלעים, מערבבים את הרבנים והעסקנים ואי אפשר כבר לדעת מי קובע - רב א' או רב בדרגה ב', ואסור לדבר על רבנים...

סליחה, אני גדלתי וגודל על רבנים מסוג אחר, שלא הסתמכו על עסקן כזה או אחר, שבא לתת להם את האינפורמציה, אלא הצליבו מידע עם עוד אנשים. היום, עסקן מביא אינפורמציה, והוא צריך להיות חבר של הנכד הזה או אחר, כדי שזה ייקלט טוב בבית.

האם באמת כל הנתונים המובאים בפני הרבנים והאדמו"רים הם ישרים, אמיתיים ונכונים?

אין כל אזכור בעיתונות החרדית על מלחמת הבחירות שכביכול מובילים קומץ של כאלו הנקראים עיתונאים. היום כל אחד שיש לו נייעס, בין אולם הישיבה וחדר האוכל, או בין המקווה וקאוה שטיבל, הופך להיות עיתונאי וכלי התקשורת מראיינים אותו כ"מבין".

לפעמים אתה שומע את אחד מכלי התקשורת החרדים ואתה מתפלץ מהפרשנות של אותו עיתונאי שלפני שעה רקח את הידיעה.

וכך זה עובד, העיתונאי שמגויס על ידי עסקן מסוים, מעלה את הנייעס לאחד האתרים או הוואטסאפ בשעת לילה, ולמחרת במהדורת הבוקר של הרדיו הוא כבר הופך להיות פרשן.

אני לא כותב שמות כי כולנו מכירים אותם למי הכוונה, ומי שלא יודע יקשיב באחת מתחנות הרדיו החרדיות על הבוקר.

אולי מישהו יקום ויסביר למה צריכים להחליף את ראשי העיר הקיימים? מה רע הם עשו, או מה הם לא עשו?

ולהביא איזה מועמד חיצוני שלא מכיר את העיר ורצון התושבים? למה?

התושבים בסך הכל רוצים שירותי עירייה אבל עסקנים ממפלגות פוליטיות, חתמו הסכמים על גבם של התושבים, איש היום לא שואל אף אזרח מה טוב לו. אם היו יוצאים לרחוב ועושים משאל מה רוצים התושבים, היו מקבלים בטח תשובות ברורות ואחרות.

קמו להם חברי כנסת ממפלגות חרדיות שונות, שנבחרו לשרת את הציבור בכנסת - לא יותר ולא פחות, ואת זה אולי ואולי הם עושים, אך הפעם לא הרשו להם לבוא ולספר את מה שהם עשו בקעמפים של בני התורה, ולכן הם דוחפים את האף שלהם בצורות אחרות.

יתכבדו אלו ויעזבו אותנו האזרחים, תושבי הערים, שרוצים חיי שלוה עם כבישים בלי מהמורות, ותחבורה סדירה, ובתי ספר ותלמודי תורה - במבנים ולא בקרוואנים.

אנחנו רוצים ראש עיר ונציגים בעירייה שהתחילו לעשות ועושים גדולות ונצורות למען התושבים, תשאירו אותם, תנו להם עוד קדנציה כדי להוכיח שמה שהם התחילו יימשך.

מה השיגעון הזה שמובילים קבוצות לחץ שצריך להחליף את הקיים?

אחד מהדברים הגרועים והנכשלים שעושים העסקנים האלו, לוקחים חבר מועצה מוכשר, ושולחים אותו לכנסת, וכל גדלותו ומעשיו שהוא מגיש הצעת חוק וכולם מוחים לו כפיים, וזוכה לכותרת בעיתון או בוואטסאפ החברי.

צריך לעצור את זה ולהודיע להם שיהיה מרד פנימי ולא יעזור "קול קורא", הציבור בגר ונמאס לו מהעסקונה הזאת.

אם סיעה מסוימת החליטה ללכת לבד, וזה רצונם, חשוב מאד וצריך לברך אותם על כך. אחת ולתמיד ידעו הציבור מה הם וכמה הם, שיעשו את זה בכל הארץ, אבל תשאירו את הראשים שמשרתים נאמנה את הציבור במלאכת הקודש, ואת אלו שעוסקים יום יום במלאכת הקודש - להמשיך בתפקידם, הם מזמן כבר לא נציגים פוליטיים, אלא ראשי עיר מוכשרים.

היהודים לא תלו את ישו אלא הוציאו לו את הנשמה, כך נוהגים העסקנים הפוליטיים החרדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר