המתח בחיפה לשיא

לקראת היפרדות שס"ג: רבני חיפה הספרדים נועדו

לאחר שב'דגל' שוקלים ריצה עצמאית ללא 'אגודה' בעקבות תמיכת האחרונים ביונה יהב, ערכו בש"ס כנס עם כל רבני הקהילות בעיר כדי לשמוע את עמדתם לקראת הבחירות (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכינוס בחיפה, אמש (באדיבות המצלם)

המתח בחיפה מגיע לשיא: לאחר הודעת 'דגל התורה' כי הם שוקלים ריצה עצמאית ללא 'אגודת ישראל', עם אפשרות שיחברו לתנועת ש"ס, בסיעת ש"ס בחיפה ערכו אתמול (רביעי) כנס ראשון של כל רבני העיר חיפה לקראת הבחירות ולקראת אפשרות של התמודדות עצמאית.

בסוף השבוע דווח ב"כיכר השבת" על החלטתו של סגן השר יעקב ליצמן כי 'אגודת ישראל' תתמוך במועמדותו של ראש העיר יונה יהב לראשות העיר חיפה, בעוד ב'דגל התורה' מתנגדים נחרצות למועמדותו, החלטה שתוביל לפילוג בסיעה המאוחדת שס"ג, שהורכבה משני נציגי ש"ס, ונציגי דגל ואגו"י.

בש"ס טרם הכריעו בסוגיית ראשות העיר, אך לאור ההתפתחויות, קיימו אתמול כנס עם כל רבני הקהילות הספרדיות בעיר, רבני השכונות, ראשי הכוללים ורבני בתי הכנסת, כדי לדון באפשרויות של ריצה עצמאית במערכת הבחירות הקרובה.

גורם בכיר בש"ס אומר ל"כיכר השבת" כי הכינוס נועד לשמוע את דעתם של הרבנים לפני קבלת ההחלטה. "אנחנו צריכים לשמוע את דעת הרבנים האם לרוץ עצמאית למועצת העיר, או לצרף אלינו את דגל או אגו"י", הוא מסביר, "במהלך הכינוס שמענו את דעתם בנוגע לתמיכה לראשות העיר וההחלטה תתקבל בימים הקרובים".

לדבריו, "בשלב זה מסתמן כי המפלגה תרוץ לבד במטרה למקסם את כוחה שצפוי לגדול מהקדנציה הקודמת".

הגאון רבי שי פרי, אשר אירח את הכינוס, חיזק את מועמדי תנועת ש"ס החדשים למועצת העיר, אורי אוזן ונתנאל חיאק שמחליפים את עודד שבזי ואהרן כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר