פרסום ראשון

פיצוץ במו"מ ב'אגודת ישראל' בבית שמש

לאחר שגובש הסכם על ריצה משותפת בין 'שלומי אמונים' ו'אגודת ישראל' בבית שמש, החתימה מתעכבת לאחר שבויז'ניץ מסרבים לרוטציה על המקום החמישי (חרדים, בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
שלט בבחירות הקודמות. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פרסום ראשון • פיצוץ במו"מ ב'אגודת ישראל' בבית שמש: לאחר הדיווח ב'כיכר השבת' על ההסכם המתגבש בתוך 'אגודת ישראל', לפיו ירוצו 'שלומי אמונים' ו'אגודת ישראל' ברשימה משותפת, לאחר שבבחירות הקודמות התמודדו בנפרד, הרי שבשעה האחרונה (חמישי) המו"מ בין הצדדים עלה על שרטון והחתימה מתעכבת.

על פי ההסכם שגובש - במקום הראשון ברשימה יוצב ישעיהו ארנרייך נציג הסיעה המרכזית, במקום השני יוצב נציג שלומי אמונים, במקום השלישי נציג חסידות בעלזא ובמקום הרביעי והחמישי שוב נציגי 'שלומי אמונים' ברוטציה עם נציג חסידות ויז'ניץ.

אלא שבשעה האחרונה החתימה מתעכבת, זאת לאחר שבחסידות ויז'ניץ מסרבים לרוטציה על המקום החמישי. לדבריהם, במידה וייכנס המקום החמישי, הרי שנציג מטעם החסידות אמור לכהן בתפקיד למשך כל הקדנציה.

סגן השר יעקב ליצמן שעורב במשא ומתן הורה לעכב את החתימה עד להסדרת העניינים מול חסידות ויז'ניץ.

יצוין, כי על פי ההסכם הנוכחי, בבחירות בעוד כחמש שנים תקבל שלומי אמונים את המקום הראשון ברשימה.

בעבר נחשפו ב'כיכר השבת' דבריו של סגן השר מאיר פרוש לפיהם: "אני לא שולל ריצה משותפת של אגודת ישראל וסיעת כוח בבית שמש".

גורם בכיר ב'אגודת ישראל' אומר ל'כיכר השבת', כי הם עשו את המירב על מנת להוביל רשימות מאוחדות. לדבריו, בעיר כמו חיפה שם קיימים חילוקי דעות חריפים בין הקהילות השונות, ההיתכנות לפיצוץ הוא גדול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר