בתה בשיחה ל'כיכר'

טבחית הישיבה שנשרפה קשות שוחררה מביה"ח: "היו פה נסי נסים"

לפני כחודש נפצעה באורח אנוש הרבנית חנה מייטס, הטבחית המיתולוגית - לשעבר - של ישיבת מיר, בשריפה שפרצה בביתה הסמוך לישיבה. היום היא שוחררה מבית החולים לביתה, ובתה מביעה את רגשותיה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פינוי הקשישה מזירת השריפה אל בית החולים (צילום: דוברות מד"א)

נס בבית החולים: גב' חנה מייטס, שהתגוררה במשך שנים ארוכות סמוך לישיבת מיר בשכונת בית ישראל שבירושלים, שוחררה לפני זמן קצר (ראשון) מבית החולים במצב טוב, שם אושפזה לפני כחודש כשהיא במצב אנוש.

כזכור, בשעת לילה מאוחרת הוזעקו כוחות ההצלה והכיבוי לבית ברחוב מזרחי בשכונה, שבער בלהבות שהוצתו מסיבה שלא הובררה לחלוטין; ככל הנראה בשל קצר חשמלי.

מהמקום חולצו שניים במצב אנוש. הדיירת בשנות ה-80 לחייה - גב' מייטס - ובחור מהישיבה הסמוכה. תחילה הם פונו לבית החולים הדסה הר הצופים, אך בשל מצבם הם הופנו לטיפול מיוחד נגד כוויות קשות בבית החולים אסף הרופא.

הבית השרוף (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

היום כאמור שוחררה הקשישה, ובתה מתארת ל'כיכר השבת' את תחושותיה: "היו פה נסי נסים, וצריך להיות מהם 'חיזוק' לכולם, שגם כשאדם במצב קשה, שיידע שהקדוש ברוך לא מוגבל, והוא יכול לעשות את הנסים הכי גדולים".

"זה היה פה ממש מחיים למוות, הרופאים אמרו לנו 'אם הייתם באים דקה אחת יותר מאוחר, כבר לא היה בן אדם בכלל...'. אימא שלי צדקת, היא תמיד אומרת שאנחנו בין כה חיים בנסים, ולכן כשהדבר הזה קרה, אמרתי שבטוח יקרה פה נס, כי כתוב בפירוש שמי שרואה בטבע נס, השם עושה איתו נסים".

הבת מדגישה עוד: "לא משנה איך השריפה קרתה, הדבר הזה בכל מקרה נגזר. איך אמר פעם מרן הסטייפעלר זי"ע? 'מצער וייסורים לא בוכים; רק מרוויחים'. ה' יעזור שהיא תהיה בריאה לגמרי, הריאות שלה לא הכי בסדר, עדיין קשה לה קצת הנשימה. ה' יתנהג איתה כמו שהיה עד עכשיו. הכל נסים".

תיאור מזירת השריפה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"אני גם מקווה", מוסיפה בתה של גב' מייטס, "שנוכל לכסות את כל ההוצאות. גם לזה צריך נס, כי נגרמו מהשריפה הזאת נזקים גדולים מאוד, כמעט לא נשאר כלום בבית, היו צריכים להחליף את כל החשמל והאינסטלציה. אפילו השיש של המטבח הלך, הבגדים שלה... הכל הכל הלך".

"רק להגיד הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו'!", מסיימת הבת הנרגשת את דבריה ל'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר