"נטל סכין ממטבח הישיבה"

הוארך מעצר בן הישיבה שדקר את חברו; 'בלי סכסוך קודם'

בית המשפט האריך את מעצר תלמיד ישיבת כנסת הגדולה במודיעין עילית שזעזע אתמול את עולם התורה כשנטל סכין ודקר מספר פעמים את חברו לשיעור. פרקליטו: "יש לו רקע נפשי" (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בית משפט השלום בירושלים האריך לפני זמן קצר (שני) בארבעה ימים את מעצרו של הצעיר ממודיעין עילית, תלמיד ישיבת כנסת הגדולה בעיר, שדקר את חברו ופצע אותו באורח קשה.

לדברי פרקליטו עו"ד בן מעוז, במהלך הדיון, לא התקיים כל סכסוך בין שני הצעירים לפני הדקירה. כמו כן, הוא הצהיר בשם מרשו כי זה מכחיש את כל החשדות נגדו.

מעבר להארכת המעצר לאחר שיוחסה לו עבירה של 'ניסיון רצח', שלחה השופטת את החשוד לבדיקה נפשית, בשל טענת עורך דינו לרקע נפשי מוקדם כלשהו, והתעקשה שזו תתבצע כבר היום.

מהפרטים הנוספים המתבררים עולה, כי החשוד נטל סכין ששייך לישיבה, ככל הנראה מהמטבח, ודקר את החבר. לאחר מכן הוא לא נמלט כפי שנטען תחילה, לדברי העו"ד, ונעצר בישיבה.

"כרגע הוא במצב נפשי קשה", שב והדגיש פרקליטו בפני השופטים, ואף נימק בכך את העובדה כי הוא שותק בחקירותיו במשטרה.

דבריו של עו"ד מעוז (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"מדובר בבחור צעיר, בן 17", פתח עו"ד מעוז והסביר ל'כיכר השבת', לאחר הדיון. "החקירה בראשיתה, ולכן מטבע הדברים אני לא יכול להתייחס לכל נסיבות האירוע, אבל אני כן יכול לומר שהלקוח שלי בשלב הזה מכחיש את כל העבירות המיוחסות שלו".

לדבריו, "במסגרת הסכמות שהיו היום עם המשטרה, הוארך מעצרו בארבעה ימים, עד ליום חמישי, כאשר בזמן הזה הוא כבר ייבדק פסיכיאטרית, ולאחר מכן נדע יותר בנוגע למצבו הנפשי בזמן ביצוע העבירה שמייחסים לו, והאם הוא באמת כשיר לעמוד לדין".

"הוא כאמור מכחיש לחלוטין, ולא זוכר שום דבר מהאירוע. אמנם אין לו רקע של בעיות נפשיות, אבל קיימות בתיק החקירה אינדיקציות ברורות למצב נפשי קשה מאוד", סיכם עו"ד בן מעוז בשיחה ל"כיכר השבת".

כזכור, הבחור שנדקר, תלמיד 'ועד שני' (שיעור ב') בישיבה, שמצבו בינתיים השתפר מעט ומוגדר כעת בינוני, נדקר מספר פעמים בבטנו ובחזהו בידי העצור, חברו ל'ועד'.

ישיבת כנסת הגדולה, זירת האירוע (צילום: אבי רבינא, כיכר השבת)

תלמיד הישיבה שהגיע ראשון לזירה, תיאר ל"כיכר השבת" את שהתרחש בזירה, ברגעים הדרמטיים: "שמעתי צעקות שבחור התעלף, רצתי אל המקום כדי להגיש עזרה, וראיתי את חבר שלי כשהוא שרוע על הרצפה, מדמם, ברחבה שבתוך הישיבה".

"ניגשתי אליו, ומיד הבנתי שכמובן לא מדובר בהתעלפות, אלא במקרה חמור הרבה יותר. בחורים שעמדו הסמוך הזעיקו מיד אמבולנס. אחרי שהורידו ממנו את החולצה, הבינו כולם שמדובר שזו לא דקירה עם איזה עט. ראיתי חורים בבטן שלו, מדקירות הסכין הרבות".

כמו כן, ל"כיכר השבת", כי הדוקר נמצא כעבור חצי שעה על ידי השוטרים בתום סריקות ממושכות, כשהוא מתחבא באחד מחדרי הפנימייה וכשכל גופו רועד והוא ממלמל הברות קטועות ולא ברורות.

התלמיד שנדקר עדיין זקוק לתפילות; שמו: ידידיה בן מיכל, לרפואה שלימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר