עוצר את התקציבים

שכר רבני ההתיישבות והשכונות: ח"כ משה גפני מאיים

ח"כ משה גפני נאם בכנס רבני ערים ומועצות מקומיות ואיים לעצור את כל התקציבים עד שישפרו את שכרם של רבני הערים. "אתם צריכים לקבוע את סדר היום", הוסיף (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: עזרא לנדאו)

"בכוונתי לעצור את התקציבים ולא לדון בוועדת הכספים בנושאים השונים עד שישפרו את שכרם של רבני ההתיישבות והשכונות", כך איים יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, במהלך נאום שנשא בכנס רבני ערים ומועצות מקומיות במלון לביא.

"רבני ישראל הם אלו שצריכים לקבוע את סדר היום במדינה", אמר גפני ותהה: "מתי נפגשתם עם ראש הממשלה לדבר ולקבוע את סדר היום?".

באשר לנושא שכר הרבנים אמר כי "רבני ישראל לא נדרשים להתעסק בנושאים של שכר, זהו תפקידם של חברי הכנסת, רבני ישראל צריכים להתעסק אך ורק בשמירת היהדות, הכשרות השבת וכל נושאי הדת במדינת ישראל",

גפני פנה לרבנים ואמר: "האחריות מוטלת עליכם, רבני הערים הם אלה שצריכים להוביל את סדר היום הלאומי. נושאי הרבנות צריכים להיות בראש סדר העדיפויות, אתם, תפקידכם, לעלות את המודעות לנושאים הללו בארץ ישראל".

גפני הבטיח לרבנים כי יטפל בסוגיית השכר ואמר: "בכוונתי לעצור את התקציבים ולא לדון בוועדת הכספים בנושאים השונים עד שישפרו את שכרם של רבני ההתיישבות והשכונות".

הראשון לציון נואם באירוע

לדבריו: "כשרב עיר עוזב את העיר - חובה למנות מיד רב אחר, לא יעלה על הדעת שישנם ערים רבים רבות שבהן לא מכהן רב עיר".

את הכנס פתח הראשון לציון ונשיא מועצת הרבנות הגאון רבי יצחק יוסף שאמר: "אתם הרבנים עליכם לדעת כל שנדרש כדי שתוכלו לענות לבני הקהילה על השאלות שלהם. אתם, רבני ישראל, צריכים להיות מונחים בכל הנושאים, כך שאם ישאלו אתכם שאלות בהלכה - ישר תדעו מהי התשובה".

מנכ"ל הרבנות משה דגן נאם בכנס ואמר לרבנים: "הרב נדרש להיות עבור קהילתו כמנהיג ומורה דרך בכל תחומי החיים, מלבד היותו מורה הוראה. חיי היומיום בקהילה מעמידים את הרב באתגרים מהותיים הדורשים היכרות וידע מקצועי, ולו בכדי לתת מענה ראשוני והפנייה לאנשי המקצוע הנכונים. הרבנות הראשית לישראל רואה חשיבות רבה בימי עיון ותכניות העשרה אלו, בדרך לחיזוק מעמדה של הרבנות וחיזוק הקשר עם הקהילה".

כמו כן, איש התקשורת החרדי אבי מימרן, נאם בפני הרבנים ואמר כי "רבני הערים הם הפנים של הדת בישראל, וההיכרות שלהם עם המדיה העכשווית היא הכרחית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר