פרסום ראשון

הורי "הילדים הדחוסים" עתרו נגד זייברט

ההרים לילדים בעלי מוגבליות שעתידים להידחס במבנה קטן בניגוד לצורכיהם הגישו עתירה נגד ראש העיר חנוך זייברט בדרישה לצו ביניים שימנע את העברת הילדים (חרדים, בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חנוך זייברט (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

פרסום ראשון: שני בתי ספר השייכים לעמותת 'אוהל שרה', בהם לומדים ילדים בעלי מוגבלויות, עוברים בימים אלו תהליך שבסופו יפונו למבנה חדש וצפוף, לאחר שהמבנה בו שהו עד כה, ישמש תלמודי תורה המזוהה עם הליטאים. בעקבות כך הגישו ההורים עתירה נגד ראש העיר חנוך זייברט.

מדובר במבנה ברחוב אבוחצירא בשכונת פרדס כץ, שמחולק לבית הספר 'בית חנוך' שבו נמצאים בנים עד גיל 13, ולבית הספר 'בית שי' בו נמצאים בנים בגילאי 13-21 - שניהם שייכים לעמותת 'אוהל שרה'.

אלא שראש העיר חנוך זייברט החליט להעביר את שני המוסדות למבנה חדש, ולדברי הורי הילדים מדובר במבנה שיכול להכיל 10 כיתות בלבד, ולא יספיק לכל ילדיהם בעלי הצרכים המיוחדים.

ל"כיכר השבת" נודע כי ביום חמישי האחרון עתרו ההורים נגד ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט ונגד משרד החינוך בבקשה לתת צו ביניים ולמנוע את העברת הילדים למבנה החדש הצפוף.

בשיחה עם אחת ההורים, היא מלינה בפני "כיכר השבת" על המצב. "המבנה מותאם לילדים בעלי מוגבלויות, הושקעו בו כספים ותקציבים רבים כדי להתאים אותו לאורך השנים, לצורך נגישות מא' עד ת', בכל שנה מתקנים ומשפצים עוד יותר", היא מספרת, "לפני כמה חודשים הבטיח ראש העיר שידאג למבנה חלופי מתאים, כי הוא לא יכול לזרוק 130 ילדים, אך בפועל המבנה שהוצע לא הולם את דרישות הנכים ואין בו מספיק מקום".

לדבריה, ראש העיר "מודע לזה ולכן אמר שיסודרו דירות למי שלא יהיה מקום. אחר כך קיבלנו הודעה שראש העיר החליט - בהינף יד - להעביר את בית הספר שלנו למבנה חדש, בנוסף לילדי היסודי שאמורים ללמוד שם בשנה הבאה".

האם טוענת כי במבנה החדש ישובצו 19 כיתות של ילדים עם צרכים מיוחדים בתוך מבנה שנועד ל-10 כיתות, זאת אחרי שכאמור הושקעו מיליונים על חשבון משלם המסים להנגשת בית הספר הקודם.

עוד הוסיפה מ., בשיחה עם "כיכר השבת", כי "מדובר בהחלטה בהולה, ללא הודעה מראש, שלא מאפשרת התמודדות ומציאת מוסד לימודים הולם לילדים האלו - שגם ככה קשה מאוד למצוא להם מוסד מתאים מבין מבחר מצומצם של בתי ספר דתיים לחינוך מיוחד. איפה הלב של בכירי העירייה?".

דובר עיריית בני ברק אברהם טננבוים מסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "צר לי מאוד על התעלמות מהבנייה בהיקפים עצומים, שביצעה העירייה בשנים האחרונות, בסכומים של עשרות מיליוני שקלים, למען בתי הספר של רשת 'אוהל שרה', לעומת מצבם בעבר, שברובם היו ממוקמים בקרוואנים ובתנאים קשים.

"בשנים האחרונות נבנו למען הרשת של עמותת אוהל שרה כמה מבנים, בהם מבנה לאוכלוסיית הבוגרים של הרשת ברחוב צפת ומבנה בית הספר לבנים 'גשרים' של הרשת, שבעבר שכן בקרוואנים ברחוב המכבים.

"עם כל הסיוע האדיר לרשת, אין להתעלם מכך שישנם ילדים רבים בשכונת פרדס כץ, שאין מבנה בעבורם. משום כך, סוכם עם הנהלת הרשת כי כאשר הם יעבירו את בתי הספר היסודי והעל יסודי למבנה החדש ברחוב הקישון, הם יפנו את המבנה ברחוב הרב אבוחצירא, והעירייה תעמידו לרשות תלמוד תורה של ילדי השכונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר