פרסום ראשון

סוער בכפר יונה: גיסו של אלי ישי פוטר, חיים ביטון מאשים

בסביבתו של הרב יוסף הללויה טוענים כי פוטר מניהול בית הספר של רשת מעיין החינוך התורני בשל קרבתו לאלי ישי, אך מכתבו של המנכ"ל חיים ביטון חושף את הצד של הרשת בסיפור (חדשות, בארץ)

ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת |
המהומה בכפר יונה, היום (באדיבות המצלם)

סוער בכפר יונה: ביממה האחרונה מתנהל עימות חריף בבית הספר המרכזי של מעיין החינוך התורני של ש"ס, "פני מאיר". מנהל בית הספר הרב יוסף הללויה, גיסו של אלי ישי, יו"ר ש"ס לשעבר, פוטר מבית הספר ובסביבתו מאשימים כי "פוטר על ידי אנשי יו"ר ש"ס הנוכחי רק בשל קרבתו ליו"ר ש"ס הקודם", אך במכתב של מנכ"ל הרשת הרב חיים ביטון, הנחשף בזאת לראשונה, הטענה מוכחשת וכראייה הציג ביטון גיס אחר של ישי, המנהל בית ספר אחר של הרשת וזוכה לכבוד רב בהנהלה.

הכל החל אתמול (שלישי) אז קיבל הללויה הודעה על פיטוריו באמצעות מפקח מטעם רשת מעיין החינוך התורני. הללויה, הוציא צו מבית משפט שקבע להשאיר את המצב הקיים עד ליום רביעי הבא, אז ייערך דיון בנושא.

המהומה בכפר יונה, הבוקר
המהומה בכפר יונה, הבוקר

הבוקר, היו עדים ילדי בית הספר למהומה בעקבות הפיטורין. עם תחילת הלימודים, נכנס מפקח מטעם רשת מעיין החינוך התורני לחדרי הכיתות, ללא תיאום עם מנהלי בית הספר, על מנת לשוחח עם התלמידים. כוחות משטרה הוזמנו למקום על מנת להרחיק אותו.

בסביבת הללויה טוענים כי במהלך חמש השנים האחרונות, מאז פרוץ המלחמה בין יו"ר ש"ס הנוכחי השר אריה דרעי לבין יו"ר 'יחד' אלי ישי, סובל בית הספר ממצוקה תקציבית ו"התעללות מתמשכת" על ידי ההנהגה הנוכחית.

אך במכתב ששיגר מנכ"ל הרשת חיים ביטון להורי התלמידים בבית הספר, ומתפרסם לראשונה ב"כיכר השבת", הוא מכחיש את הטענות ומסביר את השתלשלות הדברים.

בפתח מכתבו כותב ביטון: "ידוע הדבר כי בית הספר נמצא בקשיים ומס' התלמידים בו הולך וקטן משנה לשנה, על פי תקנות משרד החינוך, כיתה תקנית הינה כיתה המונה 21 תלמידים, בבית הספר נכון להיום ממוצע התלמידים לכיתה הגיע לכדי 10/9 תלמידים בלבד. מציאות עגומה זו גוררת אחריה בהכרח פגיעה בשעות הוראה ותקציבים של בית הספר ובאפשרות לתת לתלמידים את הראוי להם".

ביטון חושף להורים את התקציבים שהעבירה הרשת להנהלת בית הספר רק בשנת הלימודים החולפת וכותב כי "רשת החינוך העבירה לבית הספר סך של כמיליון שקלים תוספת לשעות הוראה. לרווחת התלמידים, רשת החינוך העבירה ב-3 השנים האחרונות, מתקציבים קואליציוניים של ש"ס לבית הספר, 350,000 שקלים לצרכי שיפוצים, ציוד וריהוט חדש, כסאות ושולחנות תלמיד ומורה, לוחות כתיבה ועוד".

לדברי ביטון, הללויה בחר לפרוש מהתפקיד: "לקראת שנת הלימודים תשע"ט, בשל מס' התלמידים הקטן, נדרשנו לקיזוז בשעות הוראה המוקצות למוסד. מנהל בית הספר הרב הללויה שליט"א החליט כי בשל הקיצוץ הוא יפרוש בשנה זו מעבודתו ויצא לשנת חל"ת, לולי החלטת הרב הללויה לפרוש לשנת חל"ת הרי שהיה נשאר על משמרתו כמנהל בית הספר".

לדבריו: "בשלהי שנת הלימודים תשע"ט, בישיבה דחופה שקיימתי עם הרב הללויה, בחנו את החלופות בהן ניתן יהיה לקיים את בית הספר ובתוך כך הרב הללויה בקש לבדוק את אפשרות העברת בית הספר למערכות אחרות, בדיקתו העלתה כי אין מערכת שתיתן לבית הספר מענה תקציבי טוב יותר ממה שרשת החינוך מקצה עבורו ואף הרבה פחות וחזר בו מבקשתו זו".

ביטון מתייחס לטענות כי השיקול להחלפת הללויה הוא בשל היותו גיס של אלי ישי וכותב: "לצערי, ישנם גורמים אשר מנסים ליצור מחלוקת, לזרות חול בעיני המתבונן ולגרור את המציאות למחוזות לא נכונים ולא ראויים ולקשור את החלטות הרשת בשיקולים פוליטיים, ומפרשים את צעדנו שכביכול הם נובעים מתוך כוונה להתנכל לבית הספר והעומד בראשה רק בשל היותו גיס של היו"ר הקודם של תנועת ש"ס, ולא היא!".

המהומה בכפר יונה, הבוקר

"להזכירכם", הוסיף ביטון, "הנהגת תנועת ש"ס התחלפה לפני חמש שנים והמציאות בשנים אלו מלמדת על היפוכו של דבר כאשר הרשת השקיעה ותמכה בבית הספר, תוך מאמצים רבים ומשאבים גדולים כל זאת תחת ניהולו של הרב הללויה ובכל השנים הללו לא הביאה לסיום תפקידו".

כראיה לדבריו, כי אין אמת בטענות, מזכיר מנכ"ל הרשת: "לפנים מן הצורך הייתי מפנה אתכם להתבונן בבית ספרו של הרב יוסף שעשוע - הגיס השני של הרב אליהו ישי יוכיח! גם הוא נמצא בבעלות של רשת החינוך והינו מוסד לתפארת המנוהל ביד רמה ומקבל את המגיע לו כשווה בין שווים".

עו"ד יואב ללום, בא כוחו של הרב הללויה, מסר ל'כיכר השבת' בתגובה כי "התיק תלוי ועומד בפני בית הדין האזורי לעבודה, ואני לא מבין מה בוער לראשי הרשת להתנהל בצורה כוחנית ובעייתית ובחיפזון תוך יצירת חילול ה' משמעותי. אני תקווה שראשי ש"ס ימנעו את החילול ה' שהם עושים באמצעות שלוחם חיים ביטון - מנכ"ל רשת החינוך ויפתרו את העניין כפי שהוצע להם על ידי זה מכבר בפניה שעשיתי אליהם בטרם הפניה לבית הדין. די למשחקים הפוליטיים על גב תלמידי תינוקות של בית רבן שלא חטאו. אני משוכנע שמרן זצ"ל מביט עליהם מלמעלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר