המתווה המסתמן

נמצא הפתרון למשבר הפרדת יחסי "משגיח-מושגח"

לאחר מאבק ממושך של משגיחי הכשרות, ובהתערבות יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, מסתמן כי נמצא הפתרון למשבר העסקת משגיחי הכשרות: יועסקו דרך חברות ממשלתיות אזוריות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אריה דרעי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: לאחר חודשים של מאבק, ובהתחשב בעובדה כי היועץ המשפטי לממשלה הורה להסדיר בתוך פחות מחודש את הפרדת יחסי 'משגיח-מושגח', ל"כיכר השבת" נודע כי מסתמן שנמצא הפתרון למשבר: משגיחי הכשרות של הרבנות הראשית יועסקו דרך חברות ממשלתיות אזוריות.

הצהריים (רביעי) - כך כאמור נודע ל'כיכר השבת' - התקיימה פגישה, שנמשכה מספר שעות, בלשכת סגן שר האוצר איציק כהן, יחד עם בכירי משרד המשפטים, בכירי אגף התקציבים במשרד האוצר, נציג הממונה על השכר, מנכ"לי הרבנות והמשרד לשירותי דת והפרקליט המלווה בעתירה.

בסיום הפגישה סוכם על קידום הפצת תזכיר חקיקה, שיוצג לכלל הגורמים בימים הקרובים, בו העסקת משגיחי הכשרות בכל הארץ תהיה באמצעות שש חברות אזוריות, שיהיו בבעלות ובפיקוח ממשלתי, ובכך תימנע הפגיעה במשגיחים.

טיוטת הצעת החוק

משמעות המתווה: גם אם בעיר אחת נסגר בית עסק - החשש הגדול של משגיחי הכשרות - המשגיח לא יפוטר, ויוכל להמשיך לעבוד באותה חברה בעיר סמוכה. המתווה המסתמן סוכם, בשל התערבותו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט איים על הרבנות הראשית כי יבוטל מונופול הכשרות שלה במידה ולא תיושם מיידית פסיקת בג"ץ המחייבת ניתוק מוחלט של היחסים הכספיים בין משגיחי הכשרות לבעלי העסקים המושגחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר