קו תקיף מול 'דגל התורה'

דרמה באלעד: פרוש רץ לעוד קדנציה; "בעצת מורי הוראה"

התפתחות משמעותית בבחירות הקרבות בעיר אלעד: 'שלומי אמונים', סיעתו של ראש העיר המכהן ישראל פרוש, מודיעה הערב לדגל התורה כי בכוונתם להריץ שוב את פרוש, ולא להמתין עוד (חרדים)

ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת |
מאיר פרוש ובנו ישראל (צילום ארכיון: אלי סגל)

דרמה בבחירות באלעד: 'שלומי אמונים' החליטה להריץ פעם נוספת את ראש העיר הנוכחי ישראל פרוש לראשות העיר.

לדברי אנשי הסיעה החסידית, צעד זה נעשה לאחר בירור מול מורי הוראה שהתירו לה זאת, עוד קודם שהתדיינו עם דגל התורה בבית הדין, מאחר וביקשו דיון שכזה מספר פעמים ולדבריהם לא נענו.

כזכור, בימים האחרונים התפרסמו חילופי מכתבים בין יו"ר 'שלומי אמונים' סגן השר מאיר פרוש ליו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני - בעיקר מכתבים שנכתבו על ידי פרוש אך לא נענו מצדו של גפני.

תחילה ביקש פרוש לקרוא את תנועת דגל התורה לדין תורה, שם יוברר האם על סיעתו להתמודד שוב לראשות העיר אלעד, בשל טענתו כי דגל התורה לא עמדה בסיכומים באשר לעיר בית שמש - בעוד בהסכם הקודם ביניהם נקשרו הערים הללו האחת בשניה.

יו"ר דגל התורה משה גפני (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

כעת, במכתב המתפרסם בשעה האחרונה, פותח פרוש את דבריו לגפני, ומקדים כי הוא כותב את הדברים "לאחר דין ודברים בינינו בכתובים ובעל פה במהלך חצי השנה האחרונה בנוגע להסכם שנחתם בינינו בחודש תשרי תשע"ד, ועל כך שלדעתנו - לאחר ששובש ההסכם בבית שמש - אנחנו רשאים להתמודד לקדנציה נוספת לראשות העיר אלעד".

"בחודשים האחרונים", ממשיך פרוש, "ניסינו להגיע להבנות ולסיכומים בדבר המשך כהונתו של ר' ישראל פרוש לראשות העיר אלעד, בהסכמה, לקדנציה הבאה, הדברים לובנו ואף הגיעו לטיוטות וסיכומים בין הצדדים בהכוונת הגאון הרב סילמן שליט"א, אך לצערנו ברגע האחרון נעצר התהליך. אין ספק שמהלך מסוג זה - לו היה מתקיים - היה מאפשר המשך של שקט ושלווה בעיר ומונע פילוגים ומחלוקות רח"ל".

לדברי סגן השר, "לצערנו עד לרגע זה לא נעניתם להצעתנו!!! לאור זאת, הנני להודיעך שלאחר בירור הלכתי פנימי שערכנו עם מורי הוראה, הרי שאנחנו רשאים להתמודד לראשות העיר אלעד בבחירות הקרובות ונציגנו יהיה ר' ישראל פרוש".

"ככל ויש לכם טענות על המהלך, אנחנו חוזרים ומבהי ים בפעם המי יודע כמה, שנתייצב במיידי לכל הרכב של בית דין מוסכם או דיון בפני בוררות וזבל"א. נ.ב. חשוב לנו להזכיר שקיום הסכמים הינו תנאי חשוב ויסודי בהתנהלותנו, וכמובן ננהג כך גם במקרה הנוכחי אם יתברר אחרת מהנ"ל, בבוררות בינינו", מסיים פרוש את מכתבו הדרמטי.

ישראל פרוש, בראיון רלוונטי מתמיד ל"כיכר השבת"

בכיר ב'שלומי אמונים' הסביר ל'כיכר השבת': "48 שעות עברו מאז המכתב הקודם, ולא קבלנו תשובה מ'דגל'. זה דפוס ההתנהגות בחצי השנה האחרונה, למשוך זמן. התייעצנו עם פוסק הלכה, וזה מה שהוא הורה לנו".

הבכיר מדגיש: "אנחנו מוכנים בכל רגע ללכת לבוררות, למי שיחליטו. אבל לא נסכים לעוד גרירת רגליים". בכיר אחר בסיעה החסידית מוסיף: "אנחנו יודעים שגפני לא רוצה לקבל החלטה. הוא לא רוצה בוררות והוא לא רוצה לנהל מו"מ. אנחנו חייבים להתחיל לעבוד".

יצוין כי כעת הכדור עבר לידי דגל התורה; שכן מבחינת משפחת פרוש התקבלה ההחלטה להתמודד לקדנציה נוספת באלעד. בסיעתו של פרוש מדגישים כעת: "כל שינוי בהחלטה מהערב, ייעשה רק דרך בוררות".

יצוין, כי מדגל התורה טרם נמסרה התייחסות להודעתה דרמטית זו של 'שלומי אמונים'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר