בראיון מפתיע

בנט: רוב החרדים רוצים לימודי ליבה לילדים

שר החינוך התייחס לנושא בראיון וטען כי 85% מהציבור החרדי מעוניין בלימודי ליבה לילדיהם. "במקום לחזק את ה־85% שרוצים,רבנו עם ה־15% שלא רוצים" (חדשות חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרק ישראל סאלם, פלאש 90)

שר החינוך נפתלי בנט, התראיין אצל סימה קדמון ב'ידיעות אחרונות' והתייחס גם לנושא החינוך החרדי במספר אמירות משמעותיות כשהוא טוען שרוב החרדים מעוניינים בלימודי ליבה.

"כשנכנסתי לתפקידי כשר החינוך, באתי עם תפיסה מוקדמת שהחרדים לא רוצים לימודי ליבה. היום, כשאני פותח שנת לימודים רביעית, אני יכול להגיד שזה ממש לא ככה. לא במעיין החינוך התורני ולא בחינוך העצמאי. אפשר להגיד ש־85% מהציבור החרדי רוצה עבור ילדיו יותר מתמטיקה ואנגלית ברמה גבוהה. הם רוצים את זה בשקט, בלי רעש ובלי צלצולים. הבעיה היא לא שהם לא רוצים, אלא שאנחנו לא ערוכים. אין לנו מורים לזה או תוכניות לימודים", טען בנט.

בנט התייחס גם לנושא ה"חוצים" ואמר, "למשל, בנות חרדיות בחלק מהזרמים לא רוצות בגרויות רשמיות, אבל הן עושות בגרויות אקוויוולנטיות ב"מכון סאלד", מכון חיצוני. מסתבר שעד לפני שנתיים לא הייתה שם בחינה מקבילה לחמש יחידות. השנה, בפעם הראשונה, עשו כבר כמה עשרות בנות בחינה כזאת, ושוק ההיי־טק יידע מעתה שמכון סאלד זה כמו בגרות".

שר החינוך הכה על חטא גם בנושא האנגלית, ,גם באנגלית לא הלכנו לקראתם ולא התאמנו להם ספרים. מה אכפת לי, אומר בנט, שלנערה בחוברת יקראו שרה'לה ושהיא תהיה לבושה בשמלה ולא במכנסיים. במקום לחזק את ה־85% שרוצים, רבנו עם ה־15% שלא רוצים".

השבוע נפגש בנט עם מנהלים מהמגזר החרדי. "אני אוהב את הילדים שלכם כמו שאני אוהב כל ילד במדינת ישראל, אמר להם בנט. אני הכי ממלכתי. בזמנו יכולתם להצטנף לכם בצד ולחשוב רק על עצמכם. אבל לאט־לאט אתם מאבדים את הזכויות האלה, כי אתם כבר מיעוט גדול. רבע מהילדים שעולים לכיתה א' הם חרדים. עכשיו זו כבר אחריות גדולה", אמר השר.

"הם מבינים את זה", אומר בנט בראיון, "הם רוצים את זה. הם רק לא רוצים מלחמות. ובעניין הזה אני חולק על לפיד. אני לא מאמין בפטיש של עשרה טון. אז ייקח 15־20 שנה להגיע למצב שבו הרוב המוחלט של הילדים החרדים יסיים את הלימודים עם אותם כלים כמו שאר הילדים".

בנט התייחס גם לקשר עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמו ואמר "ליצמן זה קשר חשוב, אני קיבלתי החלטה שחייבים שהחרדים יהיו חלק ממעגל התעסוקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר