"על גבול הפלילי"

מרגי מאשים: מנהלי הסמינרים פותחים 'גטאות' לספרדיות

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי, במתקפה חריפה נגד מנהלי הסמינרים. מאשים: "הסמינרים מפנים לאבחונים תלמידות עם תעודות מצוינות וציונים גבוהים, במטרה לפתוח עבורן כיתות תגבור (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון ויונתן זינדל - פלאש 90)

השנה גילינו תופעה חמורה, הסמינרים מפנים לאבחונים תלמידות עם תעודות מצוינות וציונים גבוהים, במטרה לפתוח עבורן כיתות תגבור או של חינוך מיוחד. זה גובל בפלילי", כך מאשים יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי.

בראיון לשירה אביטן כהן ב'מקור ראשון' טוען מרגי כי למעשה המנהלים פותחים 'גטאות' עבור הבנות הספרדיות: "פניתי למשרד החינוך, שהחל בהליך בדיקה. אני מסופק אם יעשו עם זה משהו, אבל כולי תקווה שהדו"ח יצא ואז נתבע לדעת מי הן אותן בנות שהושמו בכיתות החינוך המיוחד, נראה גם את התעודות שלהן ונוודא ששום תלמידה לא נשארת מאחור".

באשר לתקנות שהעביר בוועדה, מה שהיה אמור למנוע את המשך האפליה, מאשים מרגי כי מאיר פרוש ומשה גפני דאגו להכשיל את יישומם: "המחוז החרדי במשרד הכשיל את יישום התקנות בגלל לחצים פוליטיים. יושבים שם מי שמשתפים פעולה עם המוסדות המפלים. סגן שר מיהדות התורה ויו"ר ועדת כספים מיהדות התורה. גם המפקחות במחוז החרדי באות מהחברה החרדית, והן עצמן עלולות לסבול מאפליה אם ינקטו יד קשה כלפי המוסדות. הן מוגבלות".

למרות זאת, התופעה של אפליית הספרדיות צומצמה: "הבעיה העיקרית היא בירושלים, ומבחינה זו שפר גורלן של הבנות שהממונה על החינוך החרדי בירושלים הוא צביקה כהן מסיעת ש"ס. הוא אחראי על השיבוצים ומוודא שתלמידות הגונות וראויות ומוכשרות יקבלו מה שמגיע להן. אז צמצמנו מצד אחד, אבל מנהלי הסמינרים עומדים ברשעותם".

בהמשך הראיון ל'מקור ראשון' מתייחס מרגי למצבה של ש"ס: "מתקרבת מערכת בחירות ואנחנו נחדד מסרים. יהיה פנאי להסברה, וכל אחד יפנה לציבור שלו. אני מקווה שנצליח לבוא לידי ביטוי בסדר הגודל הנוכחי שלנו, אם לא יותר. הכול תלוי בעבודת הסברה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר