"ההסכם בבי"ש ואלעד - אחד"

פרוש מגיב לגפני: "דבריך תמוהים, ארענן את זיכרונך קצת"

יו"ר 'שלומי אמונים' סגן השר מאיר פרוש שיגר מכתב תגובה ליו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני וטוען: ההסכם בבית שמש ואלעד הוא הסכם אחד: "אתה לא יכול ולא מקיים אותו" • המכתב המלא (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מאיר פרוש ומשה גפני (צילום: פלאש 90)

יו"ר 'שלומי אמונים', סגן השר מאיר פרוש, שיגר מכתב תגובה ליו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, וטוען כי ההסכם שנחתם בין הסיעות בתשע"ד על הערים בית שמש ואלעד הוא הסכם אחד, פרוש טוען כי למרות שההסכמים נחתמו באותו היום - נכתבו תאריכים שונים.

בפתח מכתבו מתייחס פרוש לטענות גפני כי 'שלומי אמונים' הפרה את ההסכם שנחתם בתשע"ד: "אתה קובע באופן חד צדדי ותמוה שאנחנו הפרנו את ההסכם לקראת הבחירות הקרובות מבלי להוכיח זאת. כפי שציינתי בפניך ובפני הגאון הרב סילמן שליט"א ובפני גורמים נוספים הקשורים לדגל התורה, אין לנו קשר לתסיסה הציבורית הקיימת בעיר אלעד בקרב התושבים מהזרם הליטאי, גם אתה יודע שכל מי שנפגש איתך ועם אחרים בדגל התורה הצהיר שהוא עושה זאת מרצונו ודעתו החופשית ולא התבקש על ידינו לפעול כך|.

פרוש עוקץ את גפני וכותב: "להבנתך עלי להצטער שלישראל פרוש יש אהדה חוצה גבולות ועדות?, אני בטוח שהוא זכה בה ביושר. אך אפילו פעם אחת לא שמעת ממני במסגרת כלל הפגישות, השיחות והמכתבים טענה זו. לא פנינו לרבני ועסקני דגל התורה אלא בדבר קיום ההסכם הנ"ל, ולא בגלל שמו הטוב של ראש העיר או טובת העיר, הטיעון היחיד שבה אני דן איתך זה כיבוד ההסכם שנחתם בינינו לפני הבחירות המוניציפאליות בתשע"ד".

מכתב התגובה של פרוש לגפני

פרוש מתייחס לטענות גפני כי אין הקשר בין ההסכם שנחתם בבית שמש להסכם שנחתם באלעד: "תמוה בעיני דבריך וארענן את זיכרונך קצת. לפני חמש שנים לאחר מו"מ ארוך נפגשנו בחדרך שבמשרדי דגל התורה בבני ברק וחתמנו על 5 מסמכים, 2 עם סעיפים הקשורים לאלעד, 2 עם סעיפים הקשורים לבית שמש ו-1 עם סעיפים הקשורים לביתר.

"המסמכים כולם נחתמו באותו מקום ובאותו מעמד. מסיבות שלא ראוי לפרטם כאן ועכשיו, סיכמנו שעל מסמך אחד של בית שמש יופיע תאריך של ז' תשרי ולא ו' תשרי כמו יתר המסמכים, אך אנחנו דרשנו שבראשית המסמך של בית שמש שמופיע ז' תשרי יהיה כתוב שזה בהמשך להסכם מ-ו' תשרי".

"האמן לי" מוסיף פרוש ותוקף את גפני: "כשנידרש להוכיח, נעשה זאת - כי בידינו הוכחות נוספות לטענותינו - וגם אתה תאלץ להסכים שמדובר בהסכם אחד ומאוחד! לא לחינם בחרת להפיץ ברבים רק את הסעיפים הקשורים לאלעד ולא את הסעיפים הקשורים לבית שמש. אך על הפיסקה האחרונה בקטע השלישי שבה אתה כותב "עד לרגע זה אין הפרה בהסכם בבית שמש", תלוש מהמציאות וד"ל... ולכן איננו יכולים לקבל את התחייבותך מיום ט"ז אלול שתכבד בבית שמש את ההסכם ככתבו וכלשונו, כי כבר עכשיו אתה לא יכול ולא מקיים אותו"".

לדברי פרוש: " כבר בפגישתנו הראשונה במשרדך ביום שני ט"ו אייר ואף בפגישה שהתקיימה למחרת בחדרו של הרב מקלב ביחד עם הרב אשר ב-ט"ז אייר וכן בפגישה הנוספת שהתקיימה בכנסת ביום שלישי כ"ג אייר ובכל יתר הפגישות והשיחות טענתי שזה אותו הסכם, כך שזה לא טיעון חדש שרק עכשיו נתגלה לך".

המכתב של גפני לפרוש בסוף השבוע

"ר' משה", כותב פרוש לגפני: "אזכיר לך סיפור נוסף וקטן, אתה בטח זוכר שלפני כעשור לאחר הבחירות לעיריית ירושלים בתשס"ט, טענת לגבי קדימות לתפקיד סגן ראש העיר עבור נציג דגל התורה, גם אז הצהרת שהצדק איתך, אבל בסיום הליך הבוררות ביננו קבעו הדיינים שהצדק עם אגודת ישראל ולא איתך, ולפנים משורת הדין (בגלל רצף כהונה לטובת הפנסיה של הרב פינדרוס) ביקשו מאיתנו הדיינים לוותר, אין לי ספק שבסיום הליך הבוררות יוכח שהצדק איתנו וכולי תקווה שלא תמצא סיבה נוספת לבקש שינוי דין, לפנים משורת הדין".

כזכור, במכתב ששיגר גפני, בערב שבת, לפרוש, הוא תקף וכתב: "פעלתם בכל יכולתכם בקרב רבני ועסקני דגל התורה למנוע בחירת מועמד של דגל התורה והצלחתם לזרוע בוקה ומבולקה ומחלוקת קשה מנשוא, עשיתם זאת אף בשעה שהיה מדובר שאיש מטעמנו יתמודד לראשות העיר בית שמש".

לדבריו :"הפרת ההסכם על ידכם תגרום לפריצת כל המסגרות שנבנו בדי עמל ביהדות החרדית ותגרום לכך כי איש לא יאמין לרעהו ח"ו אף בהסכמים חתומים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר