ביזוי המועצת?

החלפת המזכיר: האשמות בין 'אגודה' ו'דגל'

בעקבות הדיווחים על החלפתו של מזכיר המועצת החסידית, גורמים ב'אגודה' מאשימים את 'דגל' בהפצת הדיווחים ותוקפים את הפגיעה ב'מועצת'. ב'דגל' מכחישים את הטענות (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הרב מרדכי שטרן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשבועות האחרונים רבו הדיווחים על החלפתו הצפויה של מזכיר מועצת גדולי התורה החסידית, הרב מרדכי שטרן, כאשר מי שייכנס לתפקיד יהיה מזכיר ה'מועצת' לשעבר הרב יעקב ולצר. ב"כיכר השבת" אף נחשף כי אדמו"רים בכירים החברים במועצת החסידית איימו בחרם על כינוסי המועצה, באם הרב שטרן יישאר בתפקידו.

המהלך, ככל הנראה יצא לפועל, כבר בימים הקרובים, אך מאחורי הקלעים מתחוללת סערה סביב הרקע להחלפתו. לפי חלק מהפרסומים, הסיבה להחלפת הרב שטרן היא עמדתו הניצית בעיקר על רקע חוק הגיוס החדש.

בחלק מהדיווחים נטען כי כ"ק האדמו"ר מבעלזא הוא זה שעומד מאחורי הדרישה להחליף את המזכיר, בכזה שייצג נאמנה את כל חברי המועצת החסידית.

אולם גורמים ב'אגודת ישראל', המקורבים למועצת גדולי התורה, מאשימים גורמים ב'דגל התורה' בהפצת השמועות הללו ובנטיעת התחושה כביכול כל ההחלטות בנושא חוק הגיוס התקבלו רק בשל מעורבותו האקטיבית של הרב שטרן.

"הניסיון כאילו להושיט סולם לאדמו"רים בדמות החלפת המזכיר, הוא נבזה ונואל ואין לו מקום בחברה החרדית", הם אומרים ומאשימים כי "הניסיון לייצר חזות שהמזכיר מקבל את ההחלטות ולא האדמו"רים הוא חמור מאוד".

מעבר לכך, טוענים אותם גורמים, המהלך להחלפת המזכיר נעשה בברכתם של האדמו"רים מגור, ויז'ניץ וסלונים, שעומדים בחזית המאבק נגד העברת חוק הגיוס החדש, והם אלו שביקשו לראות אדם אחר בתפקיד.

ל'כיכר השבת' נודע כי רבו האישי של שטרן, האדמו"ר מויז'ניץ, הביע כבר לפני תקופה ארוכה את רצונו להחליף את המזכיר, אולם סייג שיש לעשות זאת בדרך כבוד.

אחת הטענות שעלו הייתה פגישתו של הרב שטרן עם ח"כ משה גפני, בניגוד לעמדתם של כמה מחברי המועצת, דווקא מהאגף הניצי יותר.

מנגד, ב'דגל התורה' דוחים את האשמות. בשיחה עם "כיכר השבת" אומר בכיר במפלגה כי "מה שמוביל את עמדתה של 'דגל התורה' בסוגיית הגיוס הנפיצה היא אך ורק האחריות הרבה לרבבות תלמידי הישיבות, ובנושא רגיש זה אנו נצמדים להוראות של גדולי ישראל חברי מועצת גדולי התורה של התנועה".

הבכיר מוסיף כי "להאשים את 'דגל התורה' כמי שאחראית למשבר הפנימי במועצת החסידית, זו האשמה מגוכחת, שהרי לכל ידועה עמדתם של מרבית גדולי התורה של אגודת ישראל שביקשו להחליף את מזכיר ה'מועצת' הנוכחי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר