נסיגה טקטית

אגודת ישראל תשנה את הסעיף שמונע מנשים להתמודד

במענה לעתירה לבג"ץ בענין, בעקבות פעילות של נשים המגדירות עצמן חרדיות, הודיעה אגודת ישראל לשופטים כי המילה 'איש' - ולא אישה - תוסר מתקנון המפלגה החרדית (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אישה חרדית. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אגודת ישראל הודיעה היום (שני) לשופטי בית המשפט העליון, כי בכוונתה להסיר מתקנון המפלגה את הסעיף הקובע כי רק גברים רשאים להתמודד במפלגה, ובכך הוא מפלה כביכול את הנשים.

לפי הידיעה שפורסמה לראשונה ב'מעריב', המפלגה הבהירה עם זאת לבג"ץ, כי עמדת מועצת גדולי התורה המנחה אותה לא השתנתה, וכי חבריה סבורים כי לא ראוי שנשים יתמודדו במפלגה.

בשל כך, מבהירה אגודת ישראל, כי מאחר וכל מי שמבקש להצטרף למפלגה מחויב למלא אחר הוראות ה'מועצת', "שינוי התקנון לא יביא לכל שינוי במצב העובדתי בכל הנוגע לקבלה למפלגה".

וכך נכתב בתשובת הסיעה החסידית לבג"ץ: "בהתאם להחלטת בית המשפט הנכבד מיום 31.7.18, המשיבה 2 מתכבדת להודיע כי היא מסכימה למחיקת המילה "איש" בסעיף 6 (א) לתקנונה, ככל שבכך יבוא ההליך לסיומו. המשיבה 2 מוצאת לנכון להעיר כי מאחר ועמדת מועצת גדולי התורה לא השתנתה וכל מועמד לחברות במפלגה נדרש להתחייב כי ימלא אחר החלטות מועצת גדולי התורה, שינוי התקנון לא יביא לכל שינוי במצב העובדתי בכל הנוגע לקבלה למפלגה".

ח"כ אייכלר תוקף את בג"ץ שמתערב במפלגתו (צילום: מתוך ערוץ הכנסת)

כזכור, בעקבות פעילות קבוצת נשים המגדירות עצמן חרדיות, עתרה עו"ד תמר בן פורת לבג"ץ נגד אגודת ישראל, בדרישה לשנות את הסעיף בתקנון המונע מנשים להשתלב ברשימה לכנסת. בסעיף 6 בתקנון נכתב עד כה, כי "חבר מפלגה יכול שיהיה: כל איש יהודי מבן 18 שנה ומעלה, שומר תורה ומצוות, הנמנה על החרדים לדבר ה' ומזדהה עם אגודת ישראל ומטרותיה, מכפיף עצמו לדעת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל ומקבל מרותה, אשר מוכן לקבל על עצמו תקנונה".

השופטים נענו רק חלקית לעתירה, כשהחליטו כי על אגודת ישראל להשיב מה בכוונתה לנהוג באשר לסעיף המדובר, שנטען כי הוא מדיר נשים - וכעת כאמור הגיעה תשובת המפלגה.

מקבוצת הנשים שהובילו לעתירה נמסר בתגובה לתושבה זו של אגודת ישראל: "התיקון שמציעה המפלגה לא נותן מענה אמיתי לאפליית הנשים החרדיות ולהדרתן מהזירה הפוליטית. לכן, אנו מתכוונות לבקש מבית המשפט פסק דין חד משמעי, שיכריע בסוגיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר