שרה ויאיר

הנשיא הפליפיני חשף: יש לי בת ונכד יהודים

רודריגו דוטרטה המבקר בימים אלו בישראל חשף בפני ראש הממשלה את בתו היהודייה - שרה ואת נכדו שנקרא... יאיר והעניק לנתניהו פורטרט ענק שלו בצבעי שמן (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דוטרטה בישראל, אתמול (צילום: פלאש 90)

נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, המבקר בישראל בימים אלו חשף אתמול (שני) במפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי בתו שרה שנכחה בפגישה ומשמשת כראש העיר דבאו, היא יהודייה - בת לאשתו לשעבר אליזבט צימרמן. בנוסף חשף הנשיא הפיליפיני כי לנכדו קוראים יאיר.

על פי הדיווח ב-ynet, נתניהו פנה לבת שרה ואמר לה: "את יודעת שלאשתי ובני קוראים שרה ויאיר". הוא אף שאל את הבת שרה אם היא יודעת מה פירוש המילה "יאיר" ותרגם לה לאנגלית: "אורו יאיר".

דוטרטה העניק לראש הממשלה מתנה מיוחדת ולא שגרתית, ציור שמן גדול של בנימין נתניהו, שצייר אמן פיליפיני. הציור הובא ללשכת ראש הממשלה בעטיפה מכובדת במיוחד כשהוא משובץ מסגרת בצבע זהב ובתוך קופסה גדולה מעץ.

דוטרטה, הידוע במזגו החם וב"פה הגדול" שלו נועד עם נתניהו לפגישה מדינית וקיים איתו ארוחת צהריים רשמית בחדר הקבינט. נתניהו אמר לדוטרטה בפגישה כי יש תחרות בין ישראל לפיליפינים מי מעריץ את ארה"ב יותר. "אנחנו שתי מדינות שאוהדות מאוד את אמריקה", אמר נתניהו, ודוטרטה חייך.

השניים דנו בהתמודדות עם הטרור האיסלאמי ודוטרטה כהרגלו לא חסך במילים. "לא מצטער אם מישהו מהם שילם בחייו", אמר על המאבק העיקש שלו מול דאעש בפיליפינים. בפגישה אמר בנוסף דוטרטה: "לא היינו צריכים לחכות 70 שנה לביקור ההיסטורי הזה. אני מקווה שהיחסים החמים יימשכו. אני רוצה שנגביר את שיתוף הפעולה במלחמה בטרור".

במהלך הפגישה נחתמו שלושה הסכמים בין המדינות בנושאים שונים העומדים ברום היחסים שבין המדינות: הסכם סיעוד להעסקה זמנית של מטפלים מהפיליפינים בישראל, שיבטל את כל העמלות שיש לשלם למתווכים ויחסוך אלפי שקלים עבור הנזקקים לשירותיהם של המטפלים הפיליפינים שנפוצים מאד בארץ.

בנוסף נחתמו מזכר הבנות בתחום שיתוף הפעולה המדעי ומזכר הבנות נוסף בנושא שיתוף פעולה בעידוד השקעות בין המדינות. על ההסכמים השונים חתמו מהצד הישראלי השרים אריה דרעי, אופיר אקוניס ואלי כהן.

חתימה על אחד ההסכמים, צילום: מארק ישראל סאלם

בפתח הפגישה אמר נתניהו: "אנחנו מציינים את הביקור הראשון בהיסטוריה של ישראל של נשיא הפיליפינים. אנו זוכרים את תפקידה החשוב של הפיליפינים שקיבלה פליטים יהודים במהלך השואה. אנו זוכרים שהפיליפינים הייתה המדינה האסייתית היחידה שהצביעה בעד הקמת מדינת ישראל בהחלטת האו"ם ב-1947. כבוד הנשיא, אנחנו זוכרים את ידידינו, והידידות הזו פרחה במהלך השנים ובמיוחד בשנים האחרונות".

ראש הממשלה שיבח את המטפלים הפיליפינים העובדים בישראל ואמר: "קיימת בישראל תופעה מרשימה בה אלפי משפחות בישראל התעודדו בזכות התמיכה שניתנה לקשישים על ידי עובדים פיליפינים. אני שייך לאחת מאותן משפחות. אבי המנוח, שנפטר בגיל 102, זכה בשנותיו האחרונות לטיפול נהדר על ידי מטפלת מהפיליפינים בשם לי. אישה עם חמלה ותבונה יוצאות דופן. היא טיפלה בכל צרכיו של אבי, וכשהוא נפטר היא טיפלה בצרכיו של אחיו עד שהוא נפטר. ההסכם יפחית עד 12 אלף דולר מעלויות של כל מטפל. זה כסף שנלקח מהמטפלים ומהמשפחות הישראליות שחפצות כל כך בשירותיהם".

הנשיא דוטרטה הודה לישראל על הסיוע לארצו במגוון תחומים כגון מלחמה בטרור, מלחמה בסוחרי הסמים והתפלת מים: "אני רוצה להודות לך על העזרה הקריטית שנתתם למדינה שלנו בזמן שהיינו צריכים אותו מאוד, כמו בטיפול בבעיית סוחרי הסמים. הציוד הקריטי שנתנה ישראל סייע לנו לנצח במלחמה".

נשיא הפיליפינים גם הודה ליחס החם שניתן למטפלים הפיליפינים בישראל, בשונה ממדינות אחרות בהן הם לעתים נמצאים בתנאים קשים מאד. "אנחנו חולקים את אותה התשוקה לשלום ולבני אדם. אנחנו חולקים גם את אותו להט לא לאפשר לאלה שיש להם אידיאולוגיה מושחתת שיודעת רק להרוג ולהשמיד. מבחינה זו, ישראל יכולה לצפות לכל עזרה שלפיליפינים יש להציע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר