מעצר החשודים - הוארך

אביו של בעלי 'אירו פנים': "הילד שלי חי בעוני; אדם חלק"

בית המשפט האריך את מעצר החשודים ב'עוקץ אומן' - ביומיים. אביו של בעלי החברה, אלעזר שמואל ליברמנש, העיד כי בנו חי בעוני גדול. "אף פעם לא נגע בשקל של אדם אחר", סיפר האבא (חדשות)

ליברמנש בביהמ"ש, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית המשפט האריך בצהריים (שלישי) את מעצרם של שלושת החשודים שנעצרו אתמול בחשד להונאת מאות רוכשי כרטיסי טיסה לאומן ביומיים.

בין העצורים, אלעזר שמואל ליברמנש, הבעלים והשותף בחברת 'אירו פנים', שנעצר בנתב"ג בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, לעבירות זיוף והלבנת הון. יחד איתו נעצר גם שותפו וחשוד נוסף.

עוד בנושא >>>

נציג המשטרה אמר בדיון כי ליברמנש קשר קשר עם אחרים בכך שמכרו כ-2,000 כרטיסים לאומן בסכום של כ-1.3 מיליון דולר, אך יום לפני הטיסות הודיעו ללקוחות כי אינם יכולים לעמוד בהתחייבות ומחומר החקירה עלה כי החברה קיבלה כספים בגין מכירת הכרטיסים.

ליברמנש בביהמ"ש, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

נציג המשטרה ציין עוד כי ליברמנש ידע שהמשטרה מנסה לאתרו לחקירה ולמרות זאת ניסה להימלט לחו"ל ונעצר בנתב"ג. המשטרה הוסיפה וטענה בדיון כי "קיימת מסוכנות כלכלית שנובעת מהיקף המרמה" וכי "קיים קריטריון של שיבוש חקירה". לאור זאת ביקשה המשטרה כי מעצרו יוארך בארבעה ימים.

במהלך הדיון התברר כי ליברמנש הגיש ביום שלישי שעבר, יחד עם שותפו, תלונה במפלג ההונאה במשטרה, נגד החשוד השלישי שנעצר, בחשד כי הוא לקח את הכסף של הלקוחות.

עו"ד נדב גדליהו (באדיבות המצלם)

נציג המשטרה טען בדיון כי הוצגו חומרים שליברמנש מנהל בחברה ובחשבונותיה נקלטו מאות אלפי דולרים כתוצאה ממכירת כרטיסים לאומן לראש השנה. בא כוחו של ליברמנש, עו"ד נדב גדליהו, תהה האם נציג המשטרה יכול לאשר כי השותף בחובות כבדים והוכרז כפושט רגל ובעקבות כך ליברמנש נרשם כבעלי החברה, ונציג המשטרה השיב כי הטענה תיבדק.

עו"ד גדליהו הוסיף וטען כי "אף אחד לא יודע בדיוק מה קרה פה עם המעבר של הכסף מהקונים שקנו מחברת ארוקרין והכסף לא הגיע לחברת התעופה ובוטלו הכרטיסים". לדבריו, ליברמנש נרשם כבעלי החברה לבקשת השותף שלא יכל להקים חברה בשל הסתבכות בעבר. "הוא הרוויח בין 4,000 ל-6,000", סיפר עו"ד גדליהו וציין כי אבא שלו סיפר שהוא הביא לו רהיטים כי הבית היה ריק.

עו"ד גדליהו הציע שישהה במעצר בית מלא בפיקוח אביו. "הוא ברסלבר, 22 שנה הוא נוסע לאומן, הוא היה צריך לעבוד באומן ולחזור לישראל".

הודעת החברה (צילום: דוברות המשטרה)

אביו של ליברמנש סיפר בדיון כי "הילד שלי חי בעוני ואני עוזר לו לקנות מצרכים. גם בפסח קיבל ממני 1500 שקל לקניית מצרכים. אין לו דירה שכורה. אין לי כסף לכלום, הבאתי לו 10,000 שקל, הוא עבר דירה בשלום ובהצלחה. הוא לא יושב על בוכטות המוביל ראה את העניות בבית, לא ארונות, בלי שולחן סלון, הוא העביר דירות, מי שחי בכזה עוני לא מעל. הוא אדם חלק, לא מסוגל לפגוע, אף פעם לא נגע בשקל של אדם אחר".

לבסוף קבעה השופטת חוי טוקר כי לאחר שנתנה בדעתה שליברמנש נטול עבר פלילי ואת טענת בא כוחו שהוא לא יותר מקורבן וכן את טענות אביו שהוא חי בצמצום רב, "אך לאור החשד הסביר איני סבורה כי יש בכך כדי להביא לשחרורו", ובעקבות כך החליטה, כאמור, על הארכת מעצרו עד ליום חמישי.

עו"ד נדב גדליהו אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "מדובר בתקלה עסקית ולא במרמה. מכל מקום מרשי אינו קשור למרמה, הוא עבד עם משכורת צנועה והיה כחומר ביד היוצר בידי המנהלים בפועל של החברות. המעצר מיותר לחלוטין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר