פרסום ראשון

סוף לסאגה בבני ברק: הילדים המיוחדים יחזרו למבנה

במהלך דיון בבית המשפט הגיעו היום שני הצדדים - עיריית בני ברק ומוסדות 'אהל שרה' - להסכמות, שצפויות לשים סוף לסאגה שהסעירה את הרחוב החרדי • כל הפרטים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הפגנת הילדים (באדיבות המצלם)

מעקב "כיכר השבת": במהלך דיון שנערך היום (שלישי) בבית המשפט הגיעו שני הצדדים - עיריית בני ברק ומוסדות 'אהל שרה' של החינוך המיוחד - להסכמות, שצפויות לשים סוף לסאגה שהסעירה את הרחוב החרדי בזריקתם של ילדים בעלי מוגבלויות אל הרחוב.

על פי ההסכם, ילדי החינוך המיוחד יחזרו ללמוד במבנה בו למדו בעבר, ברחוב אבוחצירא בעיר, ולא ילמדו כלל במבנה החדש ברחוב הקישון. כמו כן, ההקצאה ל'אהל שרה' ברחוב גינחובסקי - תבוטל.

בנוסף, הורה בית המשפט כי על עיריית בני ברק להתחיל לפנות את המבנה ברחוב אבוחצירא, שהוקצה בחלקו עבור תלמודי תורה לילדי החינוך הרגיל, למען ילדי החינוך המיוחד.

בעירייה אמרו ל'כיכר השבת' כי "לפני שבוע הציע ראש העיר חנוך זייברט למוסד להישאר ברחוב אבוחצירא ושהמבנה ברחוב הקישון יחזור לעירייה, אבל במוסד העדיפו להפגין וללכת בכוח נגד העירייה. בסוף, כשהם הגיעו לבית המשפט, הם הבינו שהצדק לא איתם, לא נותרה להם ברירה והם נאלצו לקבל את ההצעה של ראש העיר באיחור של שבוע, כשהילדים המיוחדים סובלים סבל מיותר".

במהלך הדיון טענה עיריית בני ברק כי 'אהל שרה' הפרו הסכם שנחתם אתם, הסכם שנחשף היום ב"כיכר השבת".

לפי ההסכם, בית הספר קיבל בניין מפואר מהעירייה ברחוב הקישון, בתמורה להתחייבות לפנות את מבנה ביה"ס הקיים ברחוב אבוחצירא. אלא שלטענת העירייה, באהל שרה ניסו "לרקוד על כל החתונות" ולהוציא מהעירייה את שני המבנים.

עוד טוענים בעירייה כי אהל שרה קיבלו מבנה מפואר ברחוב הקישון, מלבד 2 הקצאות נוספות בקדנציה הנוכחית. ''עיריית בני ברק דואגת לילדי החינוך המיוחד, למרות שכמחציתם בכלל לא תושבי העיר", טענו בעירייה.

אנשי ראש העיר חנוך זייברט, תקפו בשיחה עם 'כיכר השבת' את ''הניצול הציני של הילדים המיוחדים על ידי הנהלת בית הספר, כדי לתקוף את העירייה'', כהגדרתם.

''לפיד והתקשורת החילונית התגייסו לטובת בית הספר, לא מתוך דאגה לילדים המיוחדים, אלא כי הם זיהו עמדה שאפשר לנגח בה את החרדים. מיצג השווא של אהל שרה, לפיו העירייה מתנכלת לילדים המיוחדים הוא שקרי, העירייה דאגה להם מעל ומעבר והם ידעו את זה, אבל לא היה להם בעיה לנצל את השנאה לחרדים כדי ל''סחוט'' את העירייה''.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר