הקרב ברכסים

דרעי משיב ל'דגל': דן כהן "ראש המועצה הבא". צו

בעוד 'דגל התורה' פועלת נגד מועמדותו של דן כהן לראשות מעצת רכסים, מגלה יו"ר ש"ס השר אריה דרעי את דעתו ומכריז כי דן כהן הוא "ראש המועצה הבא". צפו בווידאו (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כיכר השבת; תמונה: יעקב כהן)

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, מתערב לראשונה במשבר בין 'דגל התורה' לש"ס ברכסים סביב זהות המועמד לראשות המועצה בקדנציה הקרובה.

בתיעוד בלעדי שצולם על ידי 'כיכר השבת', ביקש דרעי בתום טקס הרמת כוסית לנציגי ש"ס, להצטלם לבדו עם דן כהן - על מועמדותו הטילו ווטו גורמים ב'דגל התורה'.

בתיעוד נצפה דרעי טופח על כתפו של כהן ואומר: "ראש המועצה הבא", כשבכך גילה את דעתו בעד כהן, בקרב הייצרי בין הצדדים בעיר.

לפי ההסכם שנחתם בין דגל התורה לש"ס, המפלגות יריצו מועמד לראשות המועצה לסירוגין, כאשר המועמד צריך את הסכמת שתי המפלגות. בדגל התורה חשים כי ש"ס מסרבת לשתף פעולה ולהגיע להסכמה בנוגע לזהות המועמד.

דרעי ודן כהן (צילום: יעקב כהן)

בעקבות כך, לפני חודש וחצי שלחו רבני רכסים מכתב ליו"ר ש"ס דרעי ודרשו להיפגש עמו או עם מי מטעמו ולדון על זהות המועמד של המפלגה הספרדית. אלא שהמכתב לא נענה עד כה. בשל כך, שלחו רבני רכסים בשבוע שעבר מכתב בשנית עם בקשה דומה, אך גם מכתב זה נותר ללא תגובה.

הסיבה לבהילות של רבני ונציגי דגל התורה, היא זהות המועמד המסתמן של ש"ס. נכון לשלב זה, מדובר בדן כהן, סגן ראש המועצה הנוכחי וראש המועצה הקודם. אלא שבשל סכסוכים ומתחים בין כהן למפלגה האשכנזית, מאחורי הקלעים ב'דגל' מבטיחים כי יטילו וטו על מועמדותו ולכן הם מעוניינים לדעת את מי ש"ס רוצה להריץ.

בעבר, במטרה לחסום את מינויו של כהן, גורמים בדגל התורה דחפו את ש"ס להריץ את חבר המועצה נתי חייאק, שמשמש גם כעוזרו של יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי, אלא שחייאק הועבר לחיפה, ולמעשה אין כעת לש"ס מועמד שיזכה להסכמת הקהילה הליטאית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר