"אין ברירה"

המוסדות איימו - והצגת הענק החסידית בוטלה

הצגה באידיש, שתוכננה לאלפי ילדים חסידיים בחול המועד סוכות, בוטלה - לאחר שלטענת המארגנים הם קיבלו איומים ממוסדות • "מה הבעיה בהצגה על טהרת הקודש?", תהו לא מעט הורים (חסידים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
מודעת הפרסום להצגה (צילום: מוזיק שטיבל)

הצגת ענק באידיש שתוכננה לחול המועד סוכות בעיר נוארק שבניו ג'רזי, ארה"ב, בוטלה לאחר שמוסדות חינוך איימו על המארגנים, לטענתם.

ההצגה 'דער פארמעסט - היער', תוכננה בקפידה ועל טהרת הקודש, כשטובי השחקנים החסידיים שובצו בתפקידי ההצגה. על כל התוכן הושת פיקוח רוחני, מצד הרב חיים שלמה ברגר אב"ד ליבישוב, ותוכננה השגחה נוספת בשעת התוכנית עצמה.

בין שמות השחקנים: ארי אברמוביץ, וועלוול פלדמן, יעקב יוסף לאנגזאם, יואל הערש פוקס, מרדכי הערש הרשקוביץ ולייבי ווידר. להצגה תוכנן גם ליווי מוסיקלי מצד 'פרחי שיר ושבח'.

אלא שכעת, לאחר שלמעלה מאלף איש רכשו כרטיסים להופעה, הם כאמור קיבלו הודעה כי היא בוטלה.

ההודעה על הביטול (צילום: Hasidic1 בטוויטר)

בהודעה כתבו המארגנים כי "לאור איומים על הצוות המארגן מצד המוסדות, אין לנו ברירה מלבד ביטול האירוע. את ההחזרים הכספיים תמצאו בחשבונכם תוך 3 ימים".

מובן כי הדבר גרר תגובות זועמות מצד הורים חסידיים. אחד מהם הגיב: "מה הבעיה בהצגה באידיש, על טהרת הקודש על ידי אברכים יראי שמיים?". אחרים כתבו: "המוסדות תמיד צודקים".

יצויין כי הצגות דומות, כגון הסדרה "אונטערן", הפכו לפופולריות מאד כאשר חסידים מסביב לעולם צפו בהם בצפייה חוזרת, גם שנים לאחר שבוצעו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר