תחת גשם סוחף

המונים ליוו למנוחות את האברך שנפטר באומן

ר' אברהם גץ ז"ל, שהגיע לאומן כשהוא חולה במחלה הנוראה ונפטר בעיצומם של ימי ראש השנה, הובא למנוחות והמונים השתתפו בהלוויות שנערכו באומן ובבורו פארק (דיין האמת)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

ר' אברהם גץ, אברך חסידי שהתקרב לברסלב ונפטר באומן ממחלה קשה, הובא אמש (רביעי) למנוחות בברוקלין.

כזכור, במהלך ראש השנה באומן נקבע מותו של האברך הצעיר, כבן 23, לאחר פעולות החייאה.

מכריו של ר' אברהם מספרים כי רופאיו קצבו לו לאחרונה מספר שבועות בלבד, לאחר כשנה בה התמודד בגבורה עם המחלה הנוראה שקיננה בגופו.

ר' אברהם, חסיד באבוב-45 במקור, התקרב בשנים האחרונות לחסידות ברסלב, ועסק בהפצת תורתו של רבי נחמן מברסלב בארה"ב. בין היתר חיבר את הספר 'משיב לשואל'. על פי קרוביו, הביע משאלה להגיע לציונו של ר' נחמן באומן לפני מותו.

התמודדותו מלאת הגבורה מול המחלה הקשה, הביאה את הנשיא דונלד טראמפ לשגר לאברך הצעיר מכתב עידוד, לאחר שעסקנים חרדיים הפעילו קשרים מול הבית הלבן, כדי לחזק את חברם. גם מושל ניו יורק, אנדרו קומו, שלח מכתב דומה.

מודעת האבל (צילום: BoroPark24 בטוויטר)

מסע ההלוויה החל במוצאי החג (שלישי) בקרית שמואל מנחם שבאומן לעבר ציון רבי נחמן מברסלב זצוק"ל, ולאחר שהארון הובא לניו יורק, השתתפו מאות בהלוויה בבורו פארק, שכונת מגוריו של האברך.

ההלוויה התחילה בשעות אחר הצהריים בבית ההלוויות 'שומרי הדעת', כאשר במהלכה ירדו גשמים שלא הפריעו למתאבלים הדומעים לפסוע ברחובה של עיר, עד לבית העלמין בו נטמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר