החלום, התפילה והזיכרון

בעל החלום מויז'ניץ משחזר: "30 שנה שאבא שלא בא בחלום"

חיים פריד, בעל החלום שהסעיר את ויז'ניץ, משחזר בשיחה עם "כיכר השבת" את החלום ומספר: "באתי לויז'ניץ כדי להשקיט את מצפוני, לקיים את ציווי אבי ז"ל בחלום". לדבריו, "הרבי הזכיר שלמדנו יחד בכיתה בויז'ניץ" (חסידים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ (צילום: יהושע פרוכטר)

חיים פריד, תושב שכונת קרית הרצוג בבני ברק, משמש כמפקח הכשרות של בית החולים איכילוב בתל אביב. בצעירותו, היה מתפלל עם אביו ז"ל אצל האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצ"ל, אך מאז - לפני למעלה מ-30 שנה - עזב את החסידות.

בליל ראש השנה האחרון הוא חלם את אביו ז"ל מצווה עליו לגשת להתפלל בבית מדרשו של האדמו"ר מויז'ניץ, הוא עשה כמצוותו והתייצב לתפילה בבית המדרש "מרכז חסידי ויז'ניץ" ברחוב שלמה המלך בבני ברק, ביום הראשון וביום השני של ראש השנה, אז פגש את האדמו"ר.

בשיחה עם "כיכר השבת" מגולל חיים פריד את סיפור החלום שעשה לו כנפים והפך לשיחת היום בחצר חסידות ויז'ניץ בארץ ובעולם.

"בשעה 4:00 לפנות בוקר חלמתי את אבא שלי עומד לידי במיטה ואומר לי 'חיים שטיי אויף אין גיי דאוונען ביי רב מענדעלע'. הילדים שלי לומדים ב'בני עקיבא' וכבר 30 שנה לא דרכתי בויז'ניץ, מאז פטירת האמרי חיים זצ"ל. קמתי וראיתי את השעה, יש לי מקום מסודר בבית הכנסת הקבוע בקרית הרצוג, לא ידעתי להחליט אבל המצפון שלי אמר שחובה ללכת, למרות המרחק מקרית הרצוג לרחוב עזרא".

"לקחתי כיסא פלסטיק שמצאתי בחוץ והתיישבתי בפינת בית המדרש, הגעתי כבר בשעה 7:00 בבוקר והמתנתי לתחילת התפילה", מספר פריד. "לא חשבתי שהחלום התפרסם בכלל. בהפסקה בין שחרית למוסף פגשתי ידיד ותיק בגיל שלי שזכר אותי וסיפרתי לו תוך שהזהרתי אותו לא לפרסם, אבל הוא מתוך התרגשות סיפר זאת הלאה".

בעל החלום ממשיך בסיפור מהלך הדברים ואומר כי "ביום השני אחרי תפילת 'עלינו לשבח' הרגשתי שהשתקתי את מצפוני שקיימתי את מצוות אבי ז"ל, שממש ציווה עלי, ופניתי לפתח בית המדרש. אברך צעיר אמר לי שכבר סיפרו עלי לרבי והגבאי מחכה, באתי והרבי מיד אמר לי: 'למדנו יחד בכיתה ויש לנו כבר זקן לבן'. הוא בירך אותי בחום בברכת השנים. התרגשתי מאוד וחזרתי לביתי בשמחה. היום בעבודה בבית חולים קבלתי הרבה טלפונים אפילו מחוץ לארץ ששמעו את הסיפור".

חיים מוסיף כי "שלושים שנה שאבא לא בא בחלום פתאום הוא הופיע וקיימתי את רצונו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר