סוכות במאה שערים

מאבטחים נעצרו; ב'תולדות אהרן' מאיימים לצאת ולהפגין

בלשי המשטרה עצרו שני מאבטחים בשכונת מאה שערים בירושלים שפעלו מטעם "תולדות אהרן" לשמור על הדרכים המובילות לשמחת בית השואבה. בחסידות מאיימים להפגין במחאה (אקטואליה)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
האדמו"ר מתולדות אהרן (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

מדי ערב בימי חול המועד סוכות נוהרים אלפים לשכונת מאה שערים בירושלים, להשתתף בשמחת בית השואבה המפורסמת של חסידות 'תולדות אהרן' הנערכת בבית המדרש של החסידות בפאתי השכונה.

בעקבות האלפים הרבים המבקשים להשתתף בשמחה האדירה, ולאור הצפיפות הידועה בשכונה הישנה, נהגו בחסידות לייצר שתי דרכי מעבר, אחת לגברים והשניה לנשים.

במהלך השנים הסדר נשמר על כנו כאשר ככל שגבר העומס התווספו מגבלות שונות כדי להגביר את ההפרדה ולשמור על הצניעות, באמצעות פריסת בדים לכסות את הדרכים וכן בשכירת מאבטחים שישמרו על הסדר.

אלא שבשנים האחרונות ארגוני נשים ורודפי דת יצאו למאבק נגד ההפרדה בשכונה והביאו להתערבות ערכאות משפטיות, אך בחסידות השמרנית המשיכו לשמור בקנאות על גבולות הצניעות ועל ההפרדה בין גברים לנשים .

אמש (שלישי) התחוללה דרמה של ממש בדרכים המובילות אל בית המדרש של החסידות כאשר בלשי משטרה עצרו שני מאבטחים ששמרו על הסדר בטענה כי הללו הפרידו בין הגברים לנשים, לכאורה בניגוד לחוק.

עו"ד איתמר בן גביר נשכר במהירות כדי לייצג את שני המאבטחים מול המשטרה.

גורמים בחסידות תולדות אהרן מאשימים בשיחה עם "כיכר השבת" כי מדובר ברדיפה אישית נגד החסידות. "עושים את זה רק בגלל שזה אנחנו", הם אומרים ומציינים כי באם הרדיפה תימשך החסידות תצא להפגין ולמחות על מעצר המאבטחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר