פרסום ראשון

החלטות 'אגודה': רשימה משותפת אך מקשיחים את התנאים

בכירי 'אגודת ישראל' ישבו לדיון סגור בסוכתו של ח"כ ישראל אייכלר, משם יצאו שורת הכרעות לקראת הגשת הרשימות לבחירות המקומיות בערים השונות ובמרכזן ירושלים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

דרמה של ממש מתחוללת מאחורי הקלעים לקראת הגשת הרשימות בבחירות המקומיות, זאת על רקע שאלת הרת גורל האם להתמודד בירושלים ברשימה משותפת – אגודת ישראל ודגל התורה יחד, או ללכת לפילוג אחרי שנים רבות של אחדות יחסית.

בשעה האחרונה ישבו בכירי אגודת ישראל לדיון סגור בסוכתו של ח"כ ישראל אייכלר, משם יצאו שורת הכרעות לקראת הגשת הרשימות.

באשר לירושלים, למרות ניסיון של חלקים באגודת ישראל להתנות את התמיכה ביוסי דייטש לריצה משותפת עם דגל התורה, במהלך הכינוס הובהר, כי אין להתנות בין השניים, וכי למען השלום על הרשימות ללכת ברשימה משותפת בכל מקרה.

אלא, שתנאי אותו הציב סגן השר יעקב ליצמן, עשוי להקשות על המו"מ בין הצדדים, וייתכן כי המגעים לא יבשילו להליכה משותפת. כך על פי בכירים באגודת ישראל.

כזכור, לפני כחודש הייתה זו 'דגל התורה' שביקשה להתמודד ברשימה נפרדת, אלא שביממה האחרונה נרשם ניסיון לריצה מאוחדת, בולטים בדרישתם לאחדות הם האדמו"רים מבעלזא וויז'ניץ, שביקשו משלוחיהם לפנות ל'דגל התורה' ולעמיתיהם באגודת ישראל על מנת להתמודד ברשימה משותפת עם 'דגל התורה'.

בנוסף, ל'כיכר השבת' נודע, כי הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק חבר ועדת הרבנים של 'דגל התורה' קיבל מסר מבית ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין לפיו יש לעשות הכל למען השלום עם החסידים ולא ללכת לפילוג.

בכיר ב'דגל התורה' המקומית בירושלים שוחח עם 'כיכר השבת' והבהיר, כי לא יסכימו לתנאי של ריצה משותפת תמורת תמיכה במועמד החרדי יוסי דייטש. לדבריו: "התמיכה בליאון היא בלתי מסויגת. לא נאפשר להציב תנאים, 'דגל התורה' ערוכה לריצה נפרדת בירושלים כמו שנאמר מתחילת הדרך".

באשר לעיר אלעד סוכם, כי ראש העיר ישראל פרוש יתמודד עד הסוף, אך בשלב זה לא תצא הודעת תמיכה רשמית של מועצת גדולי התורה. במהלך הישיבה הובהר, כי ויז'ניץ' החסידות הגדולה בעיר תוביל את ההכרעה באשר לתמיכה בראש העיר המכהן.

תמיכה בראש עיריית חיפה יונה יהב לא תינתן בפומבי, זאת לאחר שחלקים באגודת ישראל לא משלימים עם תמיכת המפלגה ביהב. ל'כיכר השבת' נודע, כי תינתן חופש הצבעה. בנוסף סוכם, כי נציג בעלזא יקבל את המקום השלישי ברשימת אגודת ישראל למועצת העיר.

בקרית גת רושמים הנציגים "אחדות". נציגי גור, חב"ד, סלונים, ש"ס ובעלזא ירוצו ברשימה משותפת.

בבית שמש: יתמודדו אגודת ישראל וכוח ברשימה משותפת. על פי הסיכומים: במידה ויקבלו 6 מנדטים, הרי שנציג ויז'ניץ' יקבל את המקום החמישי ונציג שלומי אמונים את המקום החמישי. במידה ויקבלו 5 מנדטים, הרי שנציגי ויז'ניץ ושלומי אמונים יחלקו את התפקיד ברוטציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר