"יש מי שהעדיף את הפירוד"

קרב בירושלים: 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל'' רצות בנפרד

דרמה בבחירות לרשויות: לאחר ניסיונות רבים להגיע להסכמות, 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' ירוצו ברשימות עצמאיות למועצת העיר ירושלים • ב'אגודה' תוקפים: "דגל מעדיפה את הפירוד" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יוסי דייטש ומשה גפני (צילום: משה גולדשטיין)

קרב בבירה: רשימת 'יהדות התורה' בעיר ירושלים מתפצלת, וסיעות 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' ירוצו בנפרד למועצת העיר, מה שיחשב למבחן הכוח האמיתי של הסיעות.

לאחר משא ומתן שנכשל, ולאחר שהיה נראה כי ניתן להגיע להבנות, הסיעות הגישו הערב (חמישי) רשימות נפרדות למועצת העיר.

רשימת סיעת 'אגודת ישראל': 1. יוסי דייטש. 2. יוחנן ויצמן. 3. מעכיל הלברשטאם. 4. יעקב הלפרין. 5. יצחק ברטלר. 6. דוד גרינוולד.

רשימת סיעת 'דגל התורה': 1. אליעזר ראוכברגר. 2. ישראל קלרמן. 3. משה גורא. 4.דוד בלומנשטוק. 5. אלחנן גרוסבוים.

ב'אגודת ישראל' יצאו למתקפה נגד 'דגל התורה' ואמרו הערב: "בשעה האחרונה אף הוגשה הצעה נוספת, באדיבות חסידות ויז'ניץ הוצע מקום נוסף לדגל, כך שבמצב של תשעה נציגים, דגל היתה זוכה לחמישה מול ארבעה של אגודה. גם להצעה זו סירבו בדגל התורה.

"חבל שבחג שמסמל את האחדות יש מי שהעדיף את הפירוד, בהעלאת רף הדרישות שוב ושוב".

מנגד, ב'דגל התורה' אמרו כי: "רצו להגביל אותנו בפירסומים ובהעברת המסרים וההוראות לציבור שנאמן לדעת התורה שלנו. אנחנו נאמנים לרבותינו, ועם זה אין פשרות. הדרישות שלנו היו לשיוויון מלא וגם בזה לא נענינו".

מאוחר יותר הוסיפו לתקוף ב'אגודה' את 'דגל' ואמרו: "אסור להתעצב בחג, אך לכאוב על גרירת הציבור למערכה מיותרת, מותר. שרשרת ההצעות לדגל התורה שהגיעה עד לחלוקת 60/40 לטובת דגל, כדי להביא לאחדות, טורפדה. אלו העובדות.

"לא הוגבלו הפירסומים והעברת המסרים וההוראות לציבור של דגל התורה, מלבד סירוב אגודת ישראל לשימוש באות ג' עבור מועמדים שאינם מיהדות התורה. כך גם היה במערכת בחירות קודמת".

לדבריהם: "דרישות דגל התורה לשיוויון מלא במצב של שמונה נציגים נענו. יתרה מכך אף הוצעה חלוקה של 60/40 במצב של תשעה נציגים - מצב ריאלי בריצה מאוחדת ומשותפת. גם להצעה נדיבה זו סירבו נציגי דגל. העלאת הדרישה לשימוש באות, ברגע האחרון, נועדה לטרפד אפשרות להליכה משותפת על אף ההצעות הנדיבות.

"הציבור הירושלמי שחפץ באחדות ושלום נמצא הערב בתחושות קשות ובחוסר הבנה מדוע אילצו את הציבור להיקלע לפירוד ומחלוקת. ציקצוקי הלשון או חצאי אמיתות לא תעזור. הציבור זוכר את השתלשלות העניינים ויודע מי הביא לפילוג וחתר לשם מהרגע הראשון, בפומבי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר