הזעם של דרעי

נחשף: זה פרטי ההסכם שפוצץ בעיר אלעד

מפרטי ההסכם שהגיע לידי 'כיכר השבת' עולה כי פרוש דרש מדרעי להתחייב כי הוא ישמש במשך 7.5 שנים כראש העיר באלעד ולאחר מכן הוא יקבל את ראשות בית שמש (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלי קובין ופלאש 90)

ההסכם שנגנז: ביום חמישי בבוקר יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, קיבל לראשונה לידיו את ההסכם החדש עם ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, דרעי הופתע, אך הסכים.

ההסכם שהגיע לידי "כיכר השבת", כלל חלוקה של אלעד בעשור הקרוב ליהדות התורה. וויתור על ראשות העיר בית שמש בעוד עשור.

על פי ההסכם, יצחק פינדרוס היה אמור לשמש ראשון כראש העיר במשך שנתיים וחצי. לאחר מכן ישראל פרוש ישמש כראש העיר במשך שבע וחצי שנים.

בעוד עשור, ש"ס תקבל את ראשות העיר אלעד, אך במקביל תיאלץ לוותר על ראשות העיר בית שמש. שם ישמש ישראל פרוש כראש העיר.

דרעי ששמע על המתווה החדש הופתע ואפילו זעם. מקורבים לשר סיפרו ל'כיכר השבת', כי דרעי חש שהזמן בוזבז במשך חודשים לריק, אך הבין שבשעות שנותרו לו חייב להגיע להסכם.

דרעי קיבל עדכון, כי ישראל פרוש נמצא בדרך לביתו בכדי לחתום על ההסכם. אך הזמן עבר ופרוש, שכבר הגיע לרחוב הקבלן בירושלים, טרם עלה לביתו של יו"ר ש"ס והמשא ומתן נפתח מחדש.

"זה היה רגע שדרעי התפוצץ", סיפר גורם שהיה מעורב במו"מ: "גם ויתרו על אלעד וגם פותחים מחדש את המשא ומתן? דרעי הבין שהעסק הולך לכישלון ורתח על אנשיו".

לבסוף, כידוע המשא ומתן התפוצץ, בין היתר בשל דרישת ש"ס להחרים את אבי דיין, איש ש"ס שערק בתחילת הקדנציה האחרונה וחבר לקואליציית פרוש. בשלומי אמונים סרבו לקבל את הדרישה והצדדים לא הצליחו להגיע להבנות לאחר שעות של משא ומתן.

"דרעי הפיק לקחים מההתנהלות האחרונה" סיכם בכיר בש"ס.

גורם בכיר במערכת הפוליטית החרדית שנחשף בזמן אמת למשא ומתן התבטא: "בקושי אפשר לעשות עסקים פוליטיים לעוד שלוש ארבע וחמש שנים. קשה להבין איך בש,ס עשו משא ומתן שההישג שלו עוד עשר שנים - במקביל לוויתור על בית שמש - איש לא יודע מה יהיה באלעד ובפוליטיקה בכלל בעוד עשר שנים. עסקים פרטיים אי אפשר לסגור לעוד עשר שנים, אז פוליטיקה? לא מובן בכלל".

גורם אחר הוסיף: "מה אמור לחשוב תושב העיר בית שמש ששומע שדרעי החליט שעוד עשר שנים מי שיהיה ראש העיר זה פרוש. או שעוד עשר שנים באלעד יהיה ראש עיר ספרדי כזה או אחר בגלל שזה מה שהוחלט במשא ומתן. זה לא נראה טוב וזה אפילו רע בעיני התושבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר