בלעדי

ראש הישיבה ערך 'מי שברך' למי שיימנע מלעסוק בבחירות

ראש הישיבה הליטאית 'נתיבות חכמה-וולפסון' ערך במהלך ההקפות "מי שברך" לתלמידים שיימנעו מלדבר בענייני הבחירות המקומיות שיתקיימו בעוד כחודש • צפו בטקס המרגש (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בעוד הפוליטיקה המוניציפאלית לא פוסחת על עולם הישיבות שבוחש בהתרחשויות, רגעים מסוג אחר נרשמו במהלך ההקפות בישיבת "נתיבות חכמה - וולפסון".

ראש הישיבה הגאון רבי דניאל וולפסון פנה לתלמידים בעיצומם של הריקודים וביקשם לקבל על עצמם חיזוק מיוחד לקראת תחילת זמן חורף, ולהימנע מלעסוק ולדבר בענייני הבחירות המוניציפאליות שבפתח, העתידות להיערך כשלושה שבועות לאחר תחילת הזמן בתאריך כ"א חשוון.

כאמור, על אף הדרמה המתגלגלת שמתרחשת בימים אלו בכל הנוגע לבחירות המוניציפליות בירושלים ובשאר הערים, ראש הישיבה פנה לתלמידים בעיצומם של ההקפות שנערכו בהיכל הישיבה המונה כיום כ-800 תלמידים וביקשם להימנע מכל עיסוק ודיבור בענייני הבחירות והפוליטיקה.

הרב וולפסון הוסיף ונימק, כי על אף שקיימת מצווה וחובה לקיים את ציוויים של גדולי הדור ולהצביע עבור המועמד הראוי, אולם, אין כל סיבה לעסוק ולדבר בענייני הבחירות וכל הקשור בכך לפני הבחירות וק"ו לאחריהם.

ראש הישיבה ציין בכאב את ביטול הזמן, איסורי לשון הרע, רכילות ומחלוקת הכרוכים בעיסוק בנושאים אלו. כמו כן, הוא ביקש להימנע אף בימים שלאחר קיום הבחירות מעיסוק ודיבור בעניין.

לאחר שבמהלך החג פנה הרב וולפסון לתלמידי הישיבה וביקשם להוסיף לקבלות ה"דפים" הנהוגים בישיבות בשמחת תורה גם את הקבלה המיוחדת שרלוונטיות לתקופה זו, הוא שב על בקשתו פעם נוספת במהלך מעמד ההקפות השניות שנערך מידי שנה ומושך אליו קהל רב מתושבי האזור. לאחר מכן, הוא עלה על בימת בית המדרש, נטל את המיקרופון וערך "מי שברך" מיוחד עבור התלמידים שיקדשו שם שמים ויתחייבו על עצמם שלא לעסוק בענייני הבחירות עד לתאריך כ"ד חשוון - יומיים לאחר היוודע התוצאות הסופיות. במשך דקות ארוכות הוא בירך והזכיר את שמות הבחורים שקבלו על עצמם את החיזוק המיוחד כאשר בני הישיבה מקיפים אותו בשירת "אשריכם תלמידי חכמים" ו"לעשות נחת רוח".

כמו כן, ראש הישיבה נימק בפני התלמידים את החשש והסכנה מפני הרפיון בלימוד שעלול להיגרם בעקבות הבחירות שישפיעו על מהלך "זמן חורף" כולו שיושפע מתחילת הזמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר