תפילה, שירה ודמעות

הנכרי תיעד בשמחת תורה: "כל הנערים" לעשרות תינוקות

בבית החלמה בטלז סטון, מעמד עליית "כל הנערים" בשמחת תורה הוא מרגש במיוחד, כאשר עשרות תינוקות משתתפים בעלייה לתורה תחת טלית ענקית. צפו בתיעוד שצולם על-ידי נכרי (חרדים, בארץ)

(צילום: צולם על-ידי נכרי)

אחד מרגעי השיא של חג שמחת תורה הוא מעמד "כל הנערים", בו מתאספים כל הילדים בבית הכנסת תחת טליתות המתפללים לעלייה משותפת לתורה.

בבית החלמה בטלז סטון, המעמד מרגש אף יותר, שעה שעשרות התינוקות, בני ימים ספורים בלבד, השוהים במקום עם אמותיהם, מוכנסים לבית הכנסת, ביוזמת הגבאי ר' יענקל קרויזר, לעלייה משותפת לתורה.

הרב קרויזר, שמפעיל את בית הכנסת במקום זה שנים רבות, החל את המעמד עם ארבעה תינוקות בלבד כשכיום משתתפים בו עשרות תינוקות.

בשל הכמות הרבה של העוללים הזעירים, הוא דאג לטלית ענק, מיוחדת בגודלה, שנפרסת מראש בבית הכנסת וכך כל התינוקות זוכים גם לעלות לתורה וגם להצטופף תחת הטלית, כנהוג.

התינוקות, חשוב לציין, נכנסים לבית הכנסת בעריסותיהם, כך שהמעמד עומד גם בתקנים של משרד הבריאות שלא מאשרים להוציא תינוקות מהעריסה.

בשל המיוחדות של הטקס, הרב קרויזר לא מסתפק בעליית "כל הנערים" בלבד, כך שבמשך דקות ארוכות מתפללי בית הכנסת שרים שירי רגש סוחפים, בהם "תהא השעה הזאת" ו"אני מאמין", המביאים לא אחת לדמעות של אושר אצל האמהות העומדות לצד העריסות כשהן נרגשות במיוחד.

כעת, מזדמנת לנו הצצה נדירה למעמד בזכות נכרי שעובד במקום שתיעד את הרגעים המרגשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר