בפניה למזכיר המועצת החסידית

מזכיר המועצת: "חלק מנציגי אגו"י מלבים אש המחלוקת"

מזכיר המועצת הליטאית פנה למזכיר המועצת החסידית נגד נציגים מאגו"י שמלבים את המחלוקת בתקופה זו של הבחירות ובקריאה להביא למצב בו יתקיימו בחירות בהגינות, בהבנה ובכבוד (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אברהם רובינשטיין והמכתב (צילום: דוד זר)

מזכיר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', אברהם רובינשטיין, שיגר בשעות הצהריים (רביעי) מכתב חריף לעמיתו, מזכיר מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', יעקב ולצר, וזאת על רקע הפילוג בין 'דגל' ל'אגודה' בחלק מהרשויות בבחירות המקומיות.

במכתבו, מבקש רובינשטיין לפעול למערכת בחירות מתוך כבוד הדדי ולא להיגרר למחלוקות ומריבות, כפי שבאו לידי ביטוי בהתבטאויות של חלק מנציגי אגודת ישראל.

במכתב שנשלח גם לחברי הכנסת של "יהדות התורה", כותב רובינשטיין: "פונה אני אליך בזה בעקבות תקופת הבחירות המקומיות המתחילה בימים אלו ברחבי הארץ. בהיות ובחלק מן הערים מתמודדות רשימות דגל התורה ואגו"י בנפרד, כל תנועה לפי הוראות רבותיה. ומכיוון שנשמעים דיבורים מחלק מחברי אגו"י שאין דעתם נוחה מהעניין, אבקש מכבודו לעשות כל שלאל ידו על מנת שתקופה זו תעבור על כלל ציבור יראי ה' בשלום ושלווה".

"כמפורסם לכל", מפרט רובינשטיין במכתבו, "התנהל מו"מ בין נציגינו לנציגי אגו"י להתמודדות ברשימה מאוחדת בערים השונות. אולם, לאחר שבחלק מן הערים הועלו ע"י נציגי אגו"י דרישות המגבילות את תנועת דגל התורה, הורנו מרנן ורבנן שליט"א להתמודד ברשימות עצמאיות למועצת העיר בערים ירושלים, אלעד, ביתר עילית וחיפה.

"כל העובדות ברורות וידועות אף לנציגי אגו"י, ובשל כך, מחוסר טענות ענייניות נוצר מצב מביש ומצער בו חלק מהנציגים מדברים בשם עצמם בכלי תקשורת למיניהם ומלבים אש מחלוקת נוראה בין ציבור היראים, תוך זלזול מחפיר ברבותינו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א".

בשלב זה מבקש רובינשטיין מעמיתו כי "בשל כך, אבקש מכבודו להטות שכם יחדיו ולהביא למצב בו תתקיים מערכת בחירות בהגינות, בהבנה ובכבוד הדדי. אף אני אעשה מצידי כל מאמץ לאחדות השורות ולהשכנת שלום. כאשר כל מפלגה מצידה תגביר פעלים להביא את מירב המצביעים מהציבור שלה, בכך יגדל הכח של הנציגות ציבור היראים באופן של יושר וצדק ללא שתקופח אף תנועה והאמת והשלום אהבו".

רובינשטיין חותם את מכתבו: "בתקווה שנזכה לנצל הימים האלו שיהא שם שמים מתקדש על ידינו, ולשמש כלי מחזיק ברכה כמאמר התנא ר"ש בן חלפתא 'לא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום'".

יצוין כי אמש עלה יו"ר סיעת יהדות התורה בירושלים, יעקב הלפרין, לשידור ברדיו ויצא מגדרו בדברים חריפים נגד בתי מרנן ורבנן גדולי ישראל, מה שעורר זעם רב בסיעה הליטאית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר