צפו בתיעוד

גפני: "הרב שך חינך אותנו, שכשצריך - אין בעיה עם מחלוקת"

מטה הבחירות של תנועת דגל התורה בירושלים נפתח, על הרקע הפילוג המקומי בינה לבין אגודת ישראל. צפו בראיונות ופרשנות מהאירוע המסקרן, ובנאום יו"ר התנועה הליטאית (חרדים)

ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת |
(ווידאו: כיכר השבת; תמונות: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הקרב על ירושלים: שבועות ספורים קודם הבחירות, דגל התורה פותחת את מטה הבחירות בירושלים בהשתתפות חברי הכנסת של התנועה וחברי המפלגה בבירה.

פתיחת המטה הליטאי מגיעה על רקע הפילוג בין 'אגודת ישראל' לבין 'דגל התורה', וההליכה הנפרדת בריצה למועצת העיר. ב'דגל התורה', שזכתה רק לשלושה נציגים בקדנציה האחרונה, שואפים כעת לקבל את המנדט החמישי.

ח"כ אורי מקלב, אמר בפתיחת מטה דגל התורה בירושלים: "אנחנו לא טירונים פוליטיים, שקלנו את כל השיקולים, גם של המועמד החרדי, הציבור עם משה ליאון ואנחנו נרוץ איתו בעזרת ה' עד לניצחון".

ח"כ משה גפני: "אנחנו לא עושים מחלוקת, אנחנו צריכים לדאוג לציבור בירושלים ולא רק לשכונה מסוימת. מי שהצביע לניר ברקת צריך לקחת את זה בחשבון את האחריות שילדים עם פאות ללא פתרון. כשצריך להילחם על שבת אנחנו נהיה שם ולא נגמגם".

"אנחנו לא עושים מחלוקת אך אנחנו לא מפלגה שבורחת ממחלוקת, הרב שך לימד אותנו, שכשצריך - עושים מחלוקת", אמר גפני, והוסיף: "אחרי זה נעבוד יחד".

ח"כ יעקב אשר אמר בדבריו במקום: "עד הרגע האחרון עשינו מאמצים לשוויון אמיתי ברשימה אחת עם אגודת ישראל. לא תמיד ריצה בנפרד היא מחלוקת. אנחנו לא מחפשים אחד את הבוחרים של השני. כולם יודעים שכל המפלגות החרדיות יעבדו אחרי הבחירות ביחד כתף אל כתף".

"אנחנו לא מחפשים תופי מלחמה. מי שמכיר את העבודה שלנו בערים החרדיות, יודע שאף קבוצה לא צריכה להרגיש אפליה. כשעמדתי בראשות העיר בני ברק החסידים לא הרגישו אפליות, וכך היה צריך להיות גם כשהיה ראש עיר אחר כלפי כל הקבוצות בעיר. אנחנו יודעים לשרת את אחד את השני ביושר", הדגיש הח"כ הבכיר.

עוד הוסיף אשר: "אני יודע שלא נבנו בעשור האחרון מספיק יחידות דיור בירושלים כי פחדו שיצטרכו לבנות דירות לחרדים. זאת אמירה קשה אבל זו האמת".

צפו בפרשנויות ובראיונות לפני אירוע הפתיחה:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר