הקרב על ירושלים

צביקה כהן מדבר על הכל באולפן 'כיכר השבת'

הסקרים, הרשימה שהוחלפה בקדנציה אחת, הבנות הספרדיות, אירועי התרבות, המפלגה של אלי ישי והתמיכה במשה ליאון לראשות העיר • יו"ר ש"ס בירושלים בראיון (מקומי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום:כיכר השבת)

כשבועיים לפני הבחירות לרשויות המקומיות, אחת הערים הכי מרכזיות היא ירושלים. יו"ר סיעת ש"ס בירושלים, צביקה כהן, הגיע לראיון באולפני 'כיכר השבת'.

כותרות הראיון עם צביקה כהן

אריה דרעי:

הרב דרעי לוקח את העסק מאד מאד קרוב אליו. יש פה אחריות מיניסטריאלית גדולה וכבדה מאד. יש פה יו"ר אחראי, הוא גם חושש וזה בסדר גמור, דבר טבעי. על פי מערכת הבחירות הזו הולך להיגזר עתידו הברור של הציבור הספרדי בירושלים. אני מאד מפרגן לו. אני עובד איתו בשיתוף פעולה מלא, ועל כך ייאמר לו תודה.

הייחודיות של מערכת הבחירות הנוכחית:

בחמש השנים האחרונות, עשינו צעד בירושלים: הציבור הספרדי לא עוד כאבן שאין לה הופכין, לא עוד נצרך לנציגים מאחינו האשכנזים. הציבור בא בהמוניו, שם את בקשותיו, מקבל תשובות. גם הרבה מאד מהציבורים האשכנזיים נמצאים אצלנו, בנושאים שקשורים לארנונה, חינוך. אנחנו בהמראה אדירה, ואסור לתת לדבר הזה לעצור ולו לשנייה.

הירידה בסקרים:

אני לא ניזון מסקרים, בודאי לא סקרים שמתבצעים באינטרנט. אני מכיר את הנושא הזה מקרוב. הציבור שלנו האמיתי, בני התורה, לא נחשף לאינטרנט, הוא לא היה שם והוא גם לא יהיה שם. זה ציבור ענק. יש לנו גם ציבור בשכונות הלווין, בארמון הנציב, בגילה, בקטמון.

הבנות הספרדיות בירושלים:

בתקופות הקשות היתה לנו פשוט קטסטרופה, מאות בנות ישראל קדושות מהשורה הראשונה בכיתה ממתינות, ויורדות לקבוצה ג'. כיום, אין ילדה אחת שלא משובצת בעיר הקודש. זו בשורה אדירה. לא תמיד השיבוץ מתאים לראש הסמינר או לאמא, אבל בשביל זה יש חוק, יש שיבוצים.

אני קיבלתי גם הרבה מאד שירות ותשבחות מהציבורים האשכנזיים, שמאד לא מצא חן בעיניהם השיטה של מכסות ואחוזים.

הציבור הספרדי יעשה כל שביכולתו שהחינוך החרדי לא ירד מש"ס, בגלל שזה בנפשו. זה בנפשנו.

משה ליאון / זאב אלקין:

מול כל ראש עיר שייבחר, אנחנו חזקים במועצה. פרידת אגו"י ודגה"ת, היא בסך הכל קטע טכני. אנחנו היינו תמיד הקבוצה הגדולה ביותר בתוך המועצה, אבל אני לא רוצה להבטיח שלא נשב בקואליציה בלי תיק מנח"ח.

אלי ישי:

אני יודע לכבד את כולם, ולא רוצה לדבר סרה באף אחד. אם היו נותנים לי לסדר את הרשימה של אלי ישי כדי שהיא לא תפגע בש"ס, לא הייתי מצליח לעשות כזה מבצע כמו שאלי ישי עשה, ושם את עצמו ליד הדתי-לאומי במקום מאד מכובד.

אם שרפו לי 200/300 קול, זה כואב לכולם, זה כואב לכל ספרדי ברחוב, ואפילו מרגיז אותו. אנחנו מתעסקים במורשת של מרן הרב עובדיה יוסף, אני פה בגלל שהוא רצה את הדבר הזה. אני לא מקנא באחר, שמשתמש בשמו כדי לפגוע במורשתו. המורשת של מרן היא אחת, ולא מתפצלת.

תצפית לתוצאות הבחירות:

הנבואה ניתנה לשוטים, אני לא אוהב לדבר על זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר