המתח, החשש ועליזה בלוך

משה אבוטבול מזהיר: "אנחנו הולכים לאבד את בית שמש"

מזהיר שהחרדים יפסידו את העיר בית שמש, תוקף את עליזה בלוך ומצביעיה חרדים וחוזר אל הרגעים הדרמטיים בהגשת הרשימה והחשש שייפסל • ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול בראיון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת; סרטונים במסכים: כיכר השבת, יעקב לדרמן)

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, מתמודד לקדנציה שלישית על ראשות העיר, אך בימים אלו הוא חושש מאוד מפני אובדן העיר מידי הציבור החרדי, זאת בשל התמודדותה של עליזה בלוך ומעט מהציבור החרדי שמבקש להצביע לה.

בראיון מיוחד באולפן "כיכר השבת" הוא מזהיר כי החרדים יפסידו את העיר, תוקף את בלוך ומצביעיה החרדים וחוזר לראשונה לרגעים הדרמטיים בעת הגשת הרשימות כשחשש כי ייפסל מהתמודדות.

עיקרי הראיון

ההיערכות:

בכללי, המטות פועלות, הח"כים, הציבור ער לנושא הזה, אבל עדיין אנחנו צריכים לראות יותר אש בעיניים. זה חסר. אולי בגלל שסיעת יהדות התורה מאוחדת -לא כמו פעם, אז זה נותן התנמנמות מסוימת.

עליזה בלוך:

הדאגה מאד גדולה, לא בגלל שהיא פופולרית. היא מנסה לחבל בדברים שהם לא נכונים. היא מדברת על ערכים שכביכול נראים ידידותיים לסביבה, נושא של ניקיון ותשתיות, אבל היא שכחה לרגע שאצלנו סולם הערכים של גדולי ישראל הם דברים אחרים. מי יביא כיתות לימוד, חוק נהרי, הנחה לארנונה.

דרעי וגפני דיברו בצורה הברורה ביותר שהיא לא יכולה לסייע, ושהיא מאד מסוכנת בנושא הזה. הם חוששים שאנשים שאין להם את העקרונות החריפים ביותר של גדולי ישראל, יטעו ויצביעו עבורה.

יש חשש אמיתי שהיהדות החרדית עלולה למצוא את עצמה בעוד שבועיים נטולת שלטון, ובאופוזיציה. את האחריות הזאת יכולים לקחת בודדים שמנסים לקרר את המחנה.

היא אשה שאין לה בכלל ניסיון, אפילו יום אחד היא לא היתה חברת מועצת עיר. איך היא יכולה להביא תקציבים, מה שאני הבאתי במיליארדים?

סקרים:

לא מכיר סקרים. הזמנו בתחילה סקרים, והתוצאות היו מאד טובות, אבל אני לא עושה סקרים.

מתנגדים:

איך אמר הרב גפני? יום אחרי הבחירות, אלו שינסו להגיע לעליזה בלוך יבואו אלי, וימצאו דלת נעולה. יש לה שותפים אקטיביים שהם נגדנו. ריצ'ארד פרס, ציון סולטן, מוטי כהן, כל מיני אנשים שמצצו לי את הדם במשך שנים על זה שבניתי את רמב"ש ג' וד'.

כל אלו שעוזרים לה היום, שיקחו את זה בחשבון.

הפלג הירושלמי:

אני לא יודע אם הם תומכים בעליזה. אני מאמין שברגע האמת הם יתעשתו, ויקחו אותנו כמועמד שלהם. לגבי הרשימה, אני לא אחראי מה הם יעשו. אבל לגבי הראשות, אני מאמין שבסופו של יום אני אהיה המועמד היחידי של היהדות החרדית, והפלג הירושלמי הם ודאי חלק מהיהדות החרדית.

הפוליטיקה החרדית בערים אחרות:

יש פתגם צרפתי, "אם ההוא מצונן, למה אני צריך להתעטש?". בית שמש היא סוגיה בפני עצמה. מה קורה בכל מקום, אני לא נכנס לזה ולא הייתי רוצה להיכנס לזה.

יכול להיות שאדם יהיה פגוע, ובסופו של דבר הוא יכרות את הענף שהוא יושב עליו. הסכנה היא גם שאננות, וגם חוסר הידיעה מה מחכה לנו אחרי.

היחס לתושבי העיר:

במשך העשור שאני ראש עיר, הקמתי לפחות 100 גינות משחקים. הניקיון זה בעיה, אני לא הולך להתכחש אליה, אבל אנחנו יודעים שהעיר שלנו היא לא עיר עשירה. אנחנו עובדים להקים אזורי תעשייה שיכניסו לנו המון כסף, ואז נוכל להוסיף עוד עובדים לניקיון.

זה לא נכון שאנחנו מנצלים את תמיכת גדולי ישראל בנו. אנחנו עושים קבלות קהל בתוך השכונות. מה לא עשינו כדי שהתושבים יהיו מרוצים?

תמיכת הפוליטיקאים:

אני לא מבקש שיישנו כאן חודש ימים בעיר, כמו שאריה דרעי עשה בבחירות האחרונות.

אני פונה מכאן אל כל ראשי המפלגות, דרעי, גפני, פרוש , ליצמן: אתם צריכים להבין, האחריות שלכם היא כלפי העיר בית שמש, לא פחות ממני. כל העתיד של הדיור לציבור החרדי נמצא אצלנו בבית שמש.

זו קריאת הצלצול לפני ההשכמה, קוראים לכם מכאן, לכל החכי"ם, קחו את בית שמש כבייבי שלכם. פה בבית שמש, אם לא ייבחר משה אבוטבול, תיבחר אשה המנותקת לגמרי מהצרכים שלנו. קחו את התמרור האדום, תעזרו לי לעזור לכם למשך חמש שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר